Innspills-debatt om sponsing i media: – Et spørsmål om hvor mye troverdighet vi er villig til å selge
VG felt i PFU: Denne reklamen er for lik de redaksjonelle sakene. Mener skillet må være enda tydeligere
Det er lenge siden VG har gått på en tekstreklamesmell i PFU. Men nå skal utvalget igjen vurdere om dette ligner for mye på journalistikk
«Senkveld» brøt god presseskikk - PFU slår ned på samarbeid med Norsk Tipping. Reagerer også på TV 2-profilenes rolleblanding
Aftenposten tar selvkritikk for billettinfo i faktaboks - men sjefredaktøren mener dekningen er journalistisk begrunnet
- Noe av det styggeste jeg har sett av sammenblanding mellom reklame og journalistikk, sier Jens Kihl om Aftenpostens omtale av eget fotballshow
Gravejournalist Tarjei svarte på tilbudet fra den lokale «reklameavisa» med å bestille en tekstreklame for journalistikk. Det fikk han ikke lov til...
Aftenposten felt av PFU for annonsebilag fra Mediaplanet om pasientsikkerhet. For utydelig, mener utvalget
Lege klager avis til PFU etter fire sider helsestoff om to annonsører. Sjekk sakslista til neste møte her
Nå er skjult reklame og dårlig merking et større problem i mediene enn blogger, mener Forbrukerombudet
Forbrukerombudet svarer kritiske bloggere: - Merking av reklame er enkelt. Og er du i tvil? Merk det!
Vær varsom-plakaten er blitt ny: Tydeligere prinsipper mot skjult reklame, mener pressegeneral Stavrum
Nei, dette skaper ikke noe tydeligere skille mellom reklame og journalistikk. Tvert i mot kan det bli enda mer utydelig.