Polaris Media opplevde resultatvekst i tredje kvartal. Det viser den siste kvartalsrapporten til mediekonsernet.
Polaris Media endte på EBITDA på 137 millioner kroner, opp fra 128 millioner kroner for samme kvartal i fjor.
– Vi er godt fornøyde med å rapportere en resultatvekst på 7 prosent i tredje kvartal 2021 sammenlignet med samme periode i fjor. Veksten er drevet av en sterk økning i digitale annonse- og abonnementsinntekter og økte distribusjonsinntekter, sier konsernsjef Per Axel Koch.
Konsernet økte inntektene fra 869 millioner kroner i 3. kvartal i 2020, til 900 millioner kroner i 3. kvartal i år.
For den norske delen av konsernet, økte inntektene fra 530 millioner kroner til 567 millioner kroner.
– Samtidig økte driftskostnadene mye fra det spesielt lave kostnadsnivået i tredje kvartal i fjor. Økt aktivitetsnivå, betydelige konsernsatsinger på teknologi og redaksjonell innsikt, samt satsinger for å møte konkurransesituasjonen i Trøndelag, bidrar til kostnadsøkningen, sier Koch.
Konsernet øker også på abonnement med 25 prosent, fra 219 926 opp til 275 760. Brukere på mobil øker også med seks prosent.