Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media. Her fra sitt kontor i Trondheim.

Vekst for Polaris Media: 25 prosent økning på abonnement

Konsernet leverer resultatvekst på syv prosent.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Polaris Media opplevde resultatvekst i tredje kvartal. Det viser den siste kvartalsrapporten til mediekonsernet.

Polaris Media endte på EBITDA på 137 millioner kroner, opp fra 128 millioner kroner for samme kvartal i fjor.

– Vi er godt fornøyde med å rapportere en resultatvekst på 7 prosent i tredje kvartal 2021 sammenlignet med samme periode i fjor. Veksten er drevet av en sterk økning i digitale annonse- og abonnementsinntekter og økte distribusjonsinntekter, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Konsernet økte inntektene fra 869 millioner kroner i 3. kvartal i 2020, til 900 millioner kroner i 3. kvartal i år.

For den norske delen av konsernet, økte inntektene fra 530 millioner kroner til 567 millioner kroner.

– Samtidig økte driftskostnadene mye fra det spesielt lave kostnadsnivået i tredje kvartal i fjor. Økt aktivitetsnivå, betydelige konsernsatsinger på teknologi og redaksjonell innsikt, samt satsinger for å møte konkurransesituasjonen i Trøndelag, bidrar til kostnadsøkningen, sier Koch.

Konsernet øker også på abonnement med 25 prosent, fra 219 926 opp til 275 760. Brukere på mobil øker også med seks prosent.

Powered by Labrador CMS