Konsernet leverte et brutto resultat (EBITDA) på 594 millioner kroner - noe som er mer enn en dobling sammenlignet med tilsvarende tall i fjor.
Schibsted i sin helhet omsatte for 3401 millioner kroner, noe som er en forbedring med tolv prosent fra i fjor.
Nyhetsmediene øker på sin side sitt overskudd fra 37 millioner kroner til 205 millioner kroner. Det er en forbedring på hele 168 millioner kroner. Driftsmarginen er på 11 prosent.
Veksten skyldes høyere inntekter og besparelser, samt økte digitale inntekter, opplyser konsernet.
– Schibsted startet 2021 med et sterkt første kvartal, til tross for fortsatt usikkerhet grunnet pandemien, sier konsernsjef Kristin Skogen Lund.
– Veksten i EBITDA er drevet i alle våre virksomheter, der nyhetsmediene spesielt hadde et sterkt kvartal. Veksten i nyhetsmediene skyldes sterk vekst i digitale abonnementer, samt betydelige forbedringer i digital annonsering, sier hun.
Også Schibsteds markedssteder, som blant annet omfatter Finn, hadde vekst, melder NTB.
Der endte driftsresultatet på 346 millioner kroner, en økning fra 229 millioner kroner i samme periode i fjor.