Utviklingsdirektør Francis Lundh og Morgenbladet-sjef Sun Heidi Sæbø.
Foto: Stine Moldfjell/Morgenbladet
Morgenbladet går sammen med Vipps
om innloggingsløsning
Morgenbladet gjør endringer i kundereisen når de går sammen med Vipps. – Noe som vi mener kan bli bransjeledende, sier Sun Heidi Sæbø.
Morgenbladet og Vipps har gått sammen om en innloggingsløsning.
Det skriver de i en pressemelding.
Løsningen gjør at man kan bruke Vipps i alle ledd, både til innlogging, opprettelse av ny bruker og betaling.
Filter Nyheter og Natt&Dag har allerede en betalingsløsning med Vipps.
Morgenbladet-sjef Sun Heidi Sæbø forteller at første bud for å få lest Morgenbladet må nødvendigvis være at du får kjøpt abonnement og logget inn.
– Med den nye løsningen har vi, sammen med samarbeidspartnerne i prosjektet, levert noe som vi mener kan bli bransjeledende og som gjør at hele kundereisen er gjennomført på bare noen få sekunder, sier Sæbø i meldingen.
Tidligere i november ble det kjent at Morgenbladet får en økning på over elleve millioner kroner i produksjonstilskudd.
– Morgenbladet doblet pressestøtten i år. Har de ekstra pengene gjort det enklere å få til en slik innloggingsavtale med Vipps?
– Den nye kjøps- og innloggingsløsningen er vårt eget produkt, som vi har brukt mesteparten av 2023 på å utvikle sammen med våre gode samarbeidspartnere i Mentor Medier og opp mot Vipps sin løsning, så det er ikke noe vi har kjøpt, svarer til Medier24.
Utviklingsdirektør Francis Lundh i Mentor Medier forteller at de vet at brukervennlig innlogging er noe av det aller viktigste for abonnenter.
– Ved å lage en teknisk løsning rundt en så kjent merkevare som Vipps løser vi forhåpentligvis et av de største brukerproblemene vi har, sier Lundh.
Morgenbladet er eid av Mentor Medier som også eier Dagsavisen, Vårt Land og Klar Tale. Alle avisene vil ta i bruk samme løsning innen kort tid.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no