Fredag la Schibsted fram tallene for 4. kvartal 2021, og for året som helhet.
For Schibsted News Media endte inntektene på 2,1 milliarder kroner, opp fire prosent fra samme kvartal i 2020. For året endte inntektene på 7,8 milliarder.
EBITDA endte på 233 millioner kroner i fjerde kvartal, og 961 millioner for året.
Den største økningen i News Media er det VG som står for. Mens flere av de andre merkevarene har tapt inntekter i fjerde kvartal, økte VG inntektene med 19 prosent, fra 504 millioner kroner til 599 millioner kroner.
– 2021 ble et godt VG-år. Vi er veldig fornøyde med journalistikken vår, og synes det har blitt gjort viktige skritt det siste året. Vi leverer godt på journalistikken, og har gode digitale abonnementsinntekter. Så vi er svært fornøyde med 2021, sier sjefredaktør i VG, Gard Steiro, til Medier24.
For året i sin helhet passerte VG to milliarder kroner i inntekter, og en økning på 16 prosent. Det er første gang mediehuset kan vise til inntekter over to milliarder. Unntaket var i 2014, da Mitt Anbud var innlemmet i VGs regnskap.
– VG har hatt en sterk utvikling de siste tre årene, drevet av god digital vekst, og vi lykkes godt med journalistikken vår. Papiropplaget fortsetter å falle, så det er viktig at vi klarer å kompensere for det digitalt, sier han og legger til:
– Vi er i en fase nå hvor vi investerer og brer ut universet vårt. Så tror vi at vi skal bygge en bærekraftig forretningsmodell fremover.