Podimo har nådd én million betalende abonnenter globalt.
Det melder de selv i en pressemelding.
De er til stede i seks europeiske og latinamerikanske markeder.
Veksten skyldes blant annet en satsing på lokale podkastskapere og strategiske oppkjøp, skriver de selv.
Nå melder de at de har oppnådd lønnsomhet i tre av sine markeder, og forventer ytterligere vekst i år.
Norge er et av stedene de nå er lønnsomme.
– Det viser at det er en betalingsvilje for kvalitetsinnhold i Norge. Norske lyttere vil ha godt kuratert innhold som oppleves relevant, og det er nettopp dette vi fokuserer på. Vi jobber tett med skaperne for å tilby innhold som engasjerer, underholder og bygger lojalitet over tid, sier Fride von Porat, daglig leder for Podimo Norge.
Podimo ble startet i Danmark i 2019.
Abonnenter lytter i gjennomsnitt til 20 timer med innhold per måned, fordelt på 3–4 eksklusive podkaster per uke.
Rekord for Berrum og Beyer
Podimo sier de jobber hardt med produktutviklling, og har en funksjon hvor lytterne også kan interagere og sende emojier og tilbakemeldinger.
I Podimos portefølje ligger blant annet «Berrum og Beyer, snakker om greier» som i høst meldte overgang fra NRK.
I sin premiereuke satte de ny rekord i antall interaksjoner med over 100 000 engasjementer.
«- et tydelig bevis på at lytterne ikke bare vil høre på innhold, men også ta del i samtalen», står det i pressemeldingen.