Ingvild Daae (til venstre) blir sjef for det nye selskapet. Georgette Schlick, CEO for Fremantle Nord-Europa, er avbildet til høyre.
Foto: Fremantle
Fremantle Norge og Monster fusjonerer
De to produksjonsselskapene slås sammen under Monster-navnet.
Produksjonsselskapene Fremantle Norge og Monster fusjonerer.
Selskapet vil fusjonere under Monster-navnet, opplyser Fremantle.
Alt av TV-innhold og podkaster i Fremantle Norge-katalogen vil nå overtas av Monster.
CEO hos Monster, Ingvild Daae, skal lede det nye selskapet.
– Jeg gleder meg over å få muligheten til å ønske alle de dyktige og fine folka fra Fremantle Norge velkommen. Jeg er ydmyk for oppgaven det er å forene to sterke kulturer, og jeg tror vi kan få til noe fint her, sier Daae.
– Sammen skal vi gjøre denne endringen til noe skikkelig bra, det er jeg helt overbevist om. Så skal vi ta godt imot våre nye kolleger, og sammen skal vi fortsette med å produsere drama, dokumentarer, spillefilm, faktaserier, reality, podkaster og underholdningsprogrammer i verdensklasse, sier hun.
Mens Daae trer inn som sjef for det nye selskapet, vil Freemantle-sjef Petter Testmann-Koch på sin side slutte.
– Det har vært en spektakulær reise igjennom ni og et halvt år med mange oppturer, noen nedturer, pandemi, maskefest og Exit-galskap. Nå blir det fat-camp i noen måneder, og så får vi se hva fremtiden bringer, sier han.
Testmann-Koch slutter ikke umiddelbart, og vil «være tilgjengelig for å sikre en sømløs overgang», opplyser Fremantle Norge.
CEO hos Fremantle i Nord-Europa, Georgette Schlick, sier hun gleder seg til å jobbe sammen med Monster.
– Fremantle har lenge sett på hvordan vi kan styrke våre norske selskaper. Ved å slå sammen Fremantle Norge og Monster er vi overbevist om at vi vil bidra til at alle våre selskap i Norge står sterkere rustet for fremtiden, sier hun.
Schlick hyller Testmann-Koch på vei ut døra.
– Jeg er veldig takknemlig for alt arbeidet Petter har gjort med Fremantle Norge hvor han har bygget selskapet opp fra bunnen til å bli en betydelig innholdsleverandør med en rekke suksessfulle produksjoner på norske skjermer, sier hun.
Foruten Monster, eier også Fremantle produksjonsselskapet Strix med merkenavnene Strix, November og Rakett i Norge.
I tillegg har de filmproduksjonsselskapet Miso Film Norge, samt reklameprodusenten One Big Happy Family og eventselskapet Playroom.