Nina Sofie Petterød Ellingsen blir direktør i TU Media.

TU Media henter kommersiell direktør: – Vi er storfornøyd

Nina Sofie Petterød Ellingsen blir direktør i mediehuset.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

TU Media har ansatt Nina Sofie Petterød Ellingsen (43) som kommersiell direktør. Ellingsen kommer fra Story House (tidligere Egmont), der hun er forretningsutvikler for online og vekst.

Hun har tidligere vært leder for Egmont LIve og markedssjef i Egmont Publishing. Før det var hun produktsjef i Hjemmet Mortensen og account manager i Tradedoubler.

Administrerende direktør og ansvarlig redaktør Jan M. Moberg er glad for at Ellingsen har takket ja til stillingen.

- Vi er storfornøyd med at Nina kommer til oss. Hun vil bidra til å bredde vår kompetanse og styrke vårt kommersielle fokus i henhold til både ønsker, krav og strategi, sier Moberg i en pressemelding.

Og legger til:

– TU Media er på en spennende reise, og vi har mål om å ta markedsandeler både i leser- og annonsemarkedet. Nina har en bred erfaring som vil hjelpe oss med å bygge våre posisjoner.

Ellingsen begynner i stillingen 1. april og erstatter Espen Havnen-Olesen, som de siste to årene har vært både kommersiell direktør og økonomidirektør

Havnen-Olesen vil fra samme dato få en utvidet rolle med ansvar for økonomi, drift og HR (COO).

- Når Nina kommer på plass og Espen kan fokusere på sine områder er vi godt skodd for å bygge TU Media videre. Vi har en tydelig strategi med hovedfokus på TU.no, Digi.no og Teknisk Ukeblad.

– Med denne basisen og flinke folk i hele organisasjonen ligger alt til rette for at vi skal vokse videre med god lønnsomhet, sier Moberg.

Powered by Labrador CMS