Guro Borchgrevink Valland. Foto: Paul Sigve Amundsen/BT
Guro Valland forlater Dagens Næringsliv - dette skal hun gjøre nå
NHST Sjømat henter ny leder fra eget konsern.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Guro Valland blir ny leder for brukermarked, strategi og forretningsutvikling for NHSTs sjømatpublikasjoner i Bergen, som omfatter Fiskeribladet, IntraFish og Tekfisk.
Det opplyser NHST i en pressemelding. Valland kommer fra målgruppeavdelingen i Dagens Næringsliv, som er eid av samme konsern.
– Det er selvsagt vemodig å forlate DN og alle de flinke og gode kollegene der, men jeg ser virkelig frem til å sette NHST Sjømat på kartet, sier Valland.
Og legger til:
– Og siden vi eies av samme konsern, så er jeg likevel ikke helt borte fra gjengen i Oslo. Vi får nok en del å gjøre med hverandre, sier Valland.
Øystein Hage, ansvarlig redaktør/adm. direktør i NHST Sjømat, er glad for å få Valland med på laget. Blant annet sier han at ansettelsen skal hjelpe dem med å vokse, både i og utenfor norsk sjømatnæring.
– Vi er utrolig glade for å få med oss Guro på laget. Hun vil tilføre oss mye kunnskap rundt leserinnsikt, analyse og forretningsutvikling som vil være gull verdt for oss.
Å ha nok kompetanse om hva leserne ønsker seg er også noe Valland trekker frem som en viktig faktor for å kunne vokse.
– Forståelse for brukernes behov og ønsker er rett og slett en kjemperessurs når du skal identifisere potensial for vekst, sier hun.