Kjartan Tyvand, økonomisjef i Fagpressen, under Fagpressedagen 2021.
Foto: Endre Simonsen
Fagpressen økte opplaget med to prosent
Øker i både opplag og annonseinntekter på papir.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Fagpressen vokser i trykt opplag og i digitale brukere. 2020 ble det tolvte året på rad med opplagsøkning.
Tallene ble lagt frem under Fagpressedagen 2021 tirsdag.
Og ifølge IRMs rapport for tredje kvartal 2021, har kanalen en vekst i annonseomsetning på 10,4 prosent.
Annonseveksten i Fagpressen i årets tredje kvartal, fordelte seg med 23 prosent digitalt og 3,6 prosent på papir.
Ferske tall og analyser ble presentert på Fagpressedagen i Oslo tirsdag. Noen av de største fagmediene på papir, som for eksempel NAF-magasinet Motor, er også blant fagmediene med sterk økning i den digitale trafikken.
– Fagpressen er den eneste mediekanalen som kan rapportere om vekst på papir – og det enda et år! Men det er selvsagt enda viktigere for framtiden at fagmediene posisjonerer seg strategisk og konkurransedyktig digitalt. Det jobber vi mye for, kommenterer adm. direktør i Fagpressen Per Brikt Olsen.