Håvard Kvalheim blir administrerende direktør i Polaris Media Sør og Fædrelandsvennen.
Polaris Media
Håvard Kvalheim ny administrerende direktør i Polaris Media Sør og Fædrelandsvennen
Håvard Kvalheim (38) er ansatt i stillingen som administrerende direktør i Polaris Media Sør og Fædrelandsvennen.
Det skriver Polaris Media i en pressemelding onsdag formiddag.
Håvard Kvalheim har jobbet i ulike posisjoner i Polaris Media i 11 år, og han har vært en del av konsernledelsen siden 2018. Han kommer fra stillingen som konserndirektør for prosjekt og forretningsutvikling.
Nå blir han administrerende direktør i Polaris Media Sør og Fædrelandsvennen.
– Jeg er utrolig glad for den tilliten jeg har fått, og for muligheten til å være med å utvikle Polaris Media Sør og Fædrelandsvennen videre. Alle mediehusene har sterke posisjoner lokalt og regionalt, med Fædrelandsvennen i front som det største og digitalt mest modne mediehuset på Sørlandet, sier Kvalheim.
Konsernsjef Per Axel Koch er glad for at Kvalheim tiltrer som administrerende direktør i Polaris Media Sør og Fædrelandsvennen.
– Håvard har gjort en meget god jobb i Polaris Media gjennom mange år, i stadig mer sentrale roller i konsernet, nå sist som konserndirektør for prosjekt og forretningsutvikling. Håvard har også spesielt gode digitale kunnskaper, sier Koch.
– Det har bidratt til at mediehusene i Polaris Media ligger langt fremme i den digitale transformasjonen. Håvard vil også i sin nye rolle være en del av konsernledelsen, og han blir en viktig bidragsyter i den videre utviklingen av Polaris Media, fortsetter han.
Kvalheim vil lede Fædrelandsvennen sammen med sjefredaktør Eivind Ljøstad, og han tar over som administrerende direktør i Polaris Media Sør etter Nils Kristian Gauslaa som går av med pensjon i februar 2022.
Polaris Media Sør eier mediehusene Fædrelandsvennen, Agderposten, Varden, Grimstad Adressetidende, Lillesands-posten, Vennesla Tidende, Lindesnes og Lister.
Polaris Media Sør eier også Polaris Trykk Arendal og Polaris Distribusjon Sør. Samlet omsetning i 2020 var på 570 millioner, og opplaget for de 8 mediehusene var til sammen over 100 000 eksemplarer.