Nina Vesterby er sjef i Story House Egmont.
Eira Lie Jor
Story House Egmont opplevde resultatforbedring i koronaåret 2020
– Vi er svært glade for å oppleve at våre produkter og tjenester fikk økt betydning i folks hverdag, sier administrerende direktør Nina Vesterby.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Story House Egmont i Norge - som tidligere het Egmont Publishing - leverte et resultat før skatt på 109,6 millioner for 2020, opplyser konsernet.
Dette er en økning på 14 prosent fra 2019, eller en konkret forbedring på 13 millioner kroner.
– 2020 var et svært utfordrende år med stor usikkerhet, der alle fikk livene sine snudd på hodet. Lite visste vi hva som ventet av restriksjoner og nedstenging, hjemmekontor og begrensinger i folks sosiale liv, og hvordan dette ville påvirke vår bedrift. Vi er svært glade for å oppleve at våre produkter og tjenester fikk økt betydning i folks hverdag og ble viktigere enn noen gang, sier administrerende direktør Nina Vesterby.
Den totalt omsetning endte på 1,1 milliarder kroner, og driftsresultatet øker med 21 prosent fra 2019.
– Jeg er veldig stolt av våre dyktige medarbeidere, og at vi har klart å snu utviklingen fra 2019. Vi har lagt en offensiv strategi med ambisiøse mål frem mot 2022, der vi skal styrke vår posisjon som markedsleder innen print, og doble våre digitale inntekter. Resultatene viser at vi er på rett vei, og gir oss et solid fundament og økonomisk handlingsrom til å satse videre, sier Vesterby.