Ida Barth Thomassen, administrerende direktør i E24 er fornøyd med nettavisens nye design. Her avbildet sammen med styreleder Christian Haneborg.
Foto: Schibsted
E24 endrer stil etter 15 år - får ny logo og nytt utseende
– Jeg er utrolig stolt av det nye designet på E24, sier administrerende direktør Ida Barth Thomassen.
I 15 år har E24 hatt den samme visuelle profilen. Nå lanserer økonomi- og næringslivsnyheter ny logo og visuell identitet.
Det skriver de i en pressemelding til Medier24, tirsdag morgen.
– Jeg er utrolig stolt av det nye designet på E24. I tillegg til at vår visuelle profil er helt ny, har vi bygget en helt ny forside. Etter å ha hatt samme utseende i 15 år, var det på høy tid med en modernisering, ikke minst for å kunne appellere til et bredere publikum., sier Ida Barth Thomassen, administrerende direktør i E24.
Og legger til:
– Det har også vært tilbakemeldingene fra vår brukerinnsikt. Det nye visuelle uttrykket er rent og minimalistisk, nettopp for å fremheve journalistikken, sier Ida Barth Thomassen, administrerende direktør i E24.
Se bilder av den nye nettsiden nederst i saken.
Det er designbyrået Bielke&Yang som har utviklet den nye visuelle profilen til E24.
Også ansvarlig redaktør Lars Håkon Grønning er svært fornøyd med E24s nye utseende og stil, og mener det visuelle vil bidra til å løfte frem bredden i journalistikken på en bedre og tydeligere måte.
– Vi har hatt en formidabel vekst, og i dag når vi ut til over 2 millioner unike lesere i uken. Men potensialet er større, og her spiller vårt visuelle uttrykk også en sentral rolle, sier Grønning.
– Historisk har E24 vært sterke på nyheter om finans, energi og sjømat. Nå trapper vi opp satsingen på flere viktige satsingsområder, som “det grønne skiftet”, karriere og ledelse – og næringslivsprofiler. Vår undersøkende journalistikk har også en helt sentral plass i denne miksen, sier han.