TV 2 og Telia sin avtale utløp 28. februar, og fra 1. mars mistet Telia sine kunder tilgangen til TV 2.
Partene har fortsatt ikke blitt enige om en ny avtale.
– Vi jobbet i flere måneder med å komme i mål, men forholder oss nå til at vi ikke har en avtale, skriver Lene Eltvik Vindfeld, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2 til Medier24.
– Vi ønsker å komme til enighet med TV 2 om en bærekraftig avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, skriver Daniel Barhom, informasjonssjef i Telia Norge.
Konflikten skjedde i forkant av ski-VM i Trondheim, der TV 2 hadde rettigheter til den siste helgen. Mandag opplyser de at på det meste så over én million nordmenn på femmila søndag på TV 2.
Det er til tross for konflikten. Vindfeld forteller om mange nye kunder de siste dagene.
– Vi har fått flere nye Telia-kunder på TV 2 Play på én uke, enn vi fikk under hele den sju måneder lange konflikten med Altibox i 2022. Vi gikk tidlig ut med informasjon til våre seere om at det kunne bli en konflikt med Telia, og vi tror det har vært utslagsgivende. I tillegg til at folk selvsagt var opptatt av å se VM, skriver hun.
– Det er situasjonen nå, og utover det har vi ingen løypemeldinger.
Barholm i Telia forteller at deres TV-kunder har fått ekstra TV-poeng eller kontantkompensasjon. I tillegg opplyser han at deres kunder fortsatt kan få tilgang til TV 2 sitt innhold, men at det krever et eget abonnement på TV 2 Play.
– Først og fremst ønsker vi å understreke at dette ikke er ønskelig situasjon, og vi beklager så mye overfor våre TV-kunder, skriver han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no