VGTVs nye podkastavdeling: Bak fra venstre: Marte Blindheim Vedde, Daniel Rosenquist, Kristoffer Kumar, Jørgen Vigdal. Foran fra venstre: Elise Vatsvåg, Karoline Marie Enoksen og Siri Pallesen.

VGTV girer opp podkast-satsingen - ansetter seks nye produsenter og ny sjef

VGTV henter produsenter fra både P4, NRK, Bauer Media og internt på VG-huset.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

VGTV slår på stortromma til sin podkastredaksjon og ansetter ny podkastsjef, to nye ansvarlige produsenter og fire innholdsprodusenter, opplyser mediehuset.

– I løpet av det siste året har porteføljen vår vokst fra tre til ni podkaster, med flere nye profiler. Og med fem podkaster inne på Podtoppens topp 20 liste, har vi bevist at vi er veldig gode på å produsere underholdningspodcaster som treffer bredt, sier programsjef Martin Jøndahl.

Jobb-bytte?

Har du eller noen du kjenner skiftet jobb i mediebransjen? Send oss tips på tips@medier24.no

– Oppskaleringen er en del av den større satsingen som nå skjer på podkast i Schibsted og VGTVs underholdningspodcaster vil bli en viktig del av denne satsingen, sier Thomas Manus Hønningstad, administrerende direktør i VGTV AS.

Disse er ansatt:

  • Siri Pallesen blir sjef for VGTVs podcastsatsing. Hun kommer fra jobben som ansvarlig produsent i VGTV.
  • Elise Vatsvåg og Marte Vedde blir ansvarlige produsenter. Begge er rekruttert internt fra VGTV-redaksjonen.
  • Daniel Rosenquist blir ny innholdsprodusent. Han har de siste årene vært journalist og programleder i P4.
  • Karoline Marie Enoksen blir innholdsprodusent. Hun hentes fra «Kåss til kvelds»-redaksjonen i NRK.
  • Jørgen Vigdal blir innholdsprodusent, og er rekruttert fra produsent- og programlederjobbb i Bauer Media og Radio Norge.
  • Kristoffer Kumar er den siste innholdsprodusenten, og er også en intern rekruttering. Kumar har jobbet i VGTVs programavdeling siden 2014. Han vil få ansvar for videoinnhold og promoteringen av podkastene, opplyser VGTV.

Pallesen er tror den nye satsingen vil løfte hele VGTV.

– I VGTV har vi jobbet med profildreven underholdning siden 2015. Podkast-satsningen er en forlengelse av det vi gjør på TV og ideelt skal podkastene ha tydelige synergier inn mot TV-innholdet vi produserer. Muligheten til å jobbe på tvers av flere plattformer gjør at vi skiller oss fra andre mediehus, sier hun.

Powered by Labrador CMS