Sjefredaktør i Dagens Næringsliv, Janne Johannessen, sammen med konsernsjef Trond Sundnes og avtroppende sjefredaktør Amund Djuve

DN-eieren starter 2022 med underskudd

NHST Media Group med minusresultat i første kvartal.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Dagens Næringsliv-eier NHST Media Group starter 2022 med et underskudd på minus 3,1 millioner kroner - en nedgang fra samme periode året før.

Det ble klart da konsernet la frem resultatene for første kvartal tirsdag formiddag.

Det negative EBITDA-resultatet skyldes blant annet usikkerhet som følge av Ukraina-krigen, og etterdønninger av korona-pandemien, ifølge konsernsjef Trond Sundnes.

– Samlet har dette ført til utsettelser og kanselleringer av kampanjer og eventer både i Norge og for våre internasjonale publikasjoner i kvartalet, sier Sundnes.

Han gleder seg likevel over at digitalveksten for mediedivisjonen er positiv. Brukermarkedsinntektene endte på 149 millioner kroner, opp fra 145 millioner i samme periode i fjor.

– Vi er ser en positiv utvikling for abonnementsinntektene år for år, drevet av en fortsatt god digital vekst for alle publikasjonene. Dette viser at redaksjonene fortsetter å levere journalistikk som flere og flere abonnenter vil betale for både i Norge og internasjonalt, sier Sundnes.

NHST Marketing Technologies endte ellers med et EBITDA-resultat på minus 4,8 millioner kroner, mens NHST Holding - som eier begge divisjonene - endte med et resultat på minus 28,5 millioner. Det tilsvarende tallet i fjor var på minus 19,2 millioner kroner.

NHST Media Group består - foruten Dagens Næringsliv - av Fiskeribladet, Europower, TradeWinds, Upstream, Recharge og IntraFish.

Powered by Labrador CMS