Ny utviklingsredaktør i DN, Tinna Gudmundsdottir, og ny redaksjonell utviklingssjef, Magnus Aabech.
Foto: Elin Høyland/DN
Dagens Næringsliv henter tidligere NTB-redaktør - oppretter ny utviklingsavdeling
Tinna Gudmundsdottir skal lede Dagens Næringslivs nye «superavdeling» - og får med nyrekrutteringen Magnus Aabech fra Amedia.
Dagens Næringsliv (DN) oppretter en ny utviklingsavdeling, opplyser mediehuset.
Det nye teamet skal ledes av Tinna Gudmundsdottir, som nå får tittelen utviklingsredaktør. Hun kommer fra jobben som målgrupperedaktør i DN.
Jobb-bytte?
Har du eller noen du kjenner skiftet jobb i salgsbransjen? Send oss tips på tips@salg24.no
DNs sjefredaktør Janne Johannessen omtaler det nye teamet som «DNs nye superavdeling».
– Det er definitivt et kult oppdrag vi har fått av Janne. Hun ber oss bygge et ekspertmiljø for strategi, redaksjonell utvikling og innovasjon, sier Gudmundsdottir.
Magnus Aabech hentes inn som ny redaksjonell utviklingssjef til avdelingen. Han kommer fra Amedia, der han det siste snaue året har vært produkteier for datastøttet journalistikk og innholdstjenester.
Han var tidligere utviklingsredaktør i NTB.
– Det skjer mye spennende i DN, og for meg er dette drømmejobben. Jeg gleder meg til å bli kjent med dyktige kollegaer i både utviklingsavdelingen og i redaksjonen. Samarbeid på tvers blir sentralt når vi skal bli enda bedre på datastøttet journalistikk og bygge morgendagens tjenester. Sammen skal vi sørge for at DN styrker sin posisjon som Norges viktigste avis, sier han.
I tillegg til Gudmundsdottir og Aabech, vil den nye avdelingen også bestå av disse fem lederne:
Marit Tronier Halvorsen (ansvarlig for målgruppeteamet), Christian Aubell (strategi- og innsiktsansvarlig), Jannicke Engan (leder for lyd og videokonsepter) og Eirin Larsen (sosiale medier-sjef).
Teamet vil også jobbe med redaksjonelle utviklere, prosjektleder og some-ekspertise, opplyser DN.
Johannessen er en overlykkelig sjefredaktør over den nye avdelingen.
– I DN er vi ekstremt opptatt av å se ting i sammenheng, både i journalistikken og i måten vi jobber på. Tinna og gjengen hennes er helt rå til å omsette lesernes behov til innovative satsinger, og Magnus er rett og slett en drømmerekruttering, sier hun.