Prinsesse Märtha Louise under Medieleder i Bergen.
Foto: Kent Olsen
2500 saker om Märtha og Durek den siste måneden
Hittil i år har norske medier skrevet 4000 saker om paret, skriver Kampanje.
Norske medier har i løpet av den siste måneden skrevet 2500
saker om Märtha Louise og Durek Verret. Det viser tall Kampanje har fått fra retriever.
– Medietrykket rundt Märtha og
Dureks bryllup ligger på tilsvarende nivå som bryllupet til Märtha Louise og
Ari Behn, som også ble omtalt i nesten 4.000 medieoppslag i løpet av 2002. Det
samme gjelder omtalen av kronprins Haakon og Mette-Marit, som også ble omtalt
nesten 3500 ganger i løpet av 2001, året de giftet seg, sier senior
medieanalytiker Malene Augestad i Retriever til Kampanje.
I de to foregående bryllupene var
det VG og Aftenposten som skrev flest saker. Denne gangen er det Se og Hør, Dagbladet
og Nettavisen som har skrevet flest saker.
Oversikten til Kampanje viser at
Se og Hør i gjennomsnitt publiserte 20 oppslag per døgn den siste uken i
august. I hele år har Se og Hør skrevet 376 saker om paret. Like bak følger
Dagbladet med 333 saker.
Finansavisen kommer også overraskende opp på listen over topp ti medier.
- Finansavisens fokus er ikke på antrekkene i bryllupet, men på den kommersielle
virksomheten til paret, inkludert den kontroversielle bryllupsginen de lanserte,
som viste seg å være i strid med alkohollovgivningen, sier Augestad.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no