Prinsesse Märtha Louise under Medieleder i Bergen.
Prinsesse Märtha Louise under Medieleder i Bergen.

2500 saker om Märtha og Durek den siste måneden

Hittil i år har norske medier skrevet 4000 saker om paret, skriver Kampanje. 

Publisert Sist oppdatert

Norske medier har i løpet av den siste måneden skrevet 2500 saker om Märtha Louise og Durek Verret. Det viser tall Kampanje har fått fra retriever.

– Medietrykket rundt Märtha og Dureks bryllup ligger på tilsvarende nivå som bryllupet til Märtha Louise og Ari Behn, som også ble omtalt i nesten 4.000 medieoppslag i løpet av 2002. Det samme gjelder omtalen av kronprins Haakon og Mette-Marit, som også ble omtalt nesten 3500 ganger i løpet av 2001, året de giftet seg, sier senior medieanalytiker Malene Augestad i Retriever til Kampanje.

I de to foregående bryllupene var det VG og Aftenposten som skrev flest saker. Denne gangen er det Se og Hør, Dagbladet og Nettavisen som har skrevet flest saker.

Oversikten til Kampanje viser at Se og Hør i gjennomsnitt publiserte 20 oppslag per døgn den siste uken i august. I hele år har Se og Hør skrevet 376 saker om paret. Like bak følger Dagbladet med 333 saker.

Finansavisen kommer også overraskende opp på listen over topp ti medier. 

- Finansavisens fokus er ikke på antrekkene i bryllupet, men på den kommersielle virksomheten til paret, inkludert den kontroversielle bryllupsginen de lanserte, som viste seg å være i strid med alkohollovgivningen, sier Augestad.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS