Tor Jacobsen, direktør for brukerbetaling i Schibsted.

Schibsted har doblet de digitale brukerinntektene - har passert milliarden

- Dette er et viktig steg på veien for å nå målet vårt om digitalt bærekraftige mediehus.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I løpet av tre år har Schibsteds digitale brukerinntekter doblet seg, fra 500 millioner til 1 milliard norske kroner.

Det opplyser selskapet selv i en pressemelding til Medier24, tirsdag formiddag.

- Dette er et viktig steg på veien for å nå målet vårt om digitalt bærekraftige mediehus. Vi må hele tiden teste ut nye ideer, og se etter hvordan vi kan forbedre brukeropplevelsen og verdien for kundene, sier direktør for brukerbetaling, Tor Jacobsen.

Jacobsen legger også til:

– Data og analyse spiller også en viktig rolle. Innsikt er essensielt for å lykkes med å tilby attraktivt innhold, og å holde churn nede. Vi har fokusert på å styrke vår spisskompetanse innenfor brukerbetaling når vi rekrutterer, og har også lett etter det utenfor mediebransjen. Vi hadde aldri klart å nå milliarden uten summen av all vår kompetanse, og et godt samarbeid internt, sier.

Til sammen har Schibsteds mediehus i Norge og Sverige hele 830 000 digitale abonnenter. Inkluderer man papirabonnenter, er tallet på over 1,2 millioner. Det norske og svenske markedet teller totalt 15 millioner mennesker.

- Vi ser ofte til The New York Times, som er en av de ledende aktørene i vår bransje. Til sammenligning har de 5 millioner digitale abonnenter, fordelt på hele det globale markedet. Utviklingen til Schibsted og andre medieselskaper i Norge og Sverige viser at vi ikke ligger langt bak. Det gir grunn til optimisme, sier Jacobsen.

Powered by Labrador CMS