Vi har lyst til å gi deg enda mer, viktig og nyttig journalistikk. Derfor lanserer vi i dag abonnement på Medier24
Hvorfor er koblingen mellom akademia og mediebransjen så svak? Kanskje fordi forskningen mangler virkelighetsorientering
Mens norske mediehus bygger hver for seg, kommer Google med en mulig gamechanger: Felles pålogging og betaling for abonnement
Selvsagt er det fristende å gjøre narr av redaktører som har sett inntektene stupe og nå roper «journalistikk». Men så enkelt er det jo ikke
Du må skape vaner før du kan ta betalt for dem. Derfor var det smart at norske nettaviser publiserte innhold gratis i nettets barndom
Avisene som bygde størst rekkevidde med åpen nettavis, er de som i dag lykkes best på å høste digitale abonnenter
Aftenposten nærmer seg gamle høyder og ny rekord: Passerer snart 250.000 abonnenter - og nær halvparten er heldigitale
På 17 år har vi aldri sett en eneste «gratispassasjer» her. Jeg håper MBL står ganske alene om denne definisjonen
Vi kunne valgt å kalle gruppen for noe annet enn «gratispassasjerer». Det viktige er hva denne gruppen sier om nyhetsbruken sin
Slik blir 2018 for avis-Norge: Redaktørene snakker ikke lenger om kutt og krise, men vekst, utvikling og journalistikk
Da Budstikka startet med brukerbetaling, var målet 1000 nye abonnenter før nyttår. Det målet nådde de på bare tre uker
Budstikka vil ikke lenger gi bort alt gratis: Fra i dag av må også folk flest i Asker og Bærum betale for å lese nyheter på nett
Veksten fortsetter: Nå har Amedia passert 500.000 betalende abonnenter - og 30 prosent av dem er heldigitale
I fjor falt norske avisers annonseinntekter med over 1 milliard kroner. Og nå rammer det også de små avisene
The Times sluttet med raske nyheter og oppdaterer nå fronten tre ganger daglig. Det har gitt 200 prosent økning i salget
Her er lokalavisa som ikke gjemmer seg bak muren: Budstikka gikk ut av 2016 med vekst i digitale reklameinntekter
Med voldsom vekst i brukerbetaling leverer Amedia hele 422 millioner pluss på drifta. Og nå er konsernet gjeldfritt
Nå er over halvparten av abonnentene heldigitale. Her er FD-redaktørens 5 beste tips for omstillingen
Her er den nye VG-sjefens første offensive grep: Jakter flere journalister og varsler mer innhold bak muren
I 2014 trodde ingen på brukerbetaling. Så spådde alle at Amedia skulle selges i biter. Nå er det Are Stokstad som smiler bredest
Etter mange års fall er det nå full fart for Finnmark Dagblad. Snart er halvparten av abonnentene heldigitale
Norske aviser tapte i fjor 740 millioner kroner i annonseinntekter på papir - mens digitale inntekter økte med kun 21 millioner
- Brukerbetaling gir meg tro på framtida, sier Øyulf. Etter ett år i jobben og mange tunge tak, er BT-sjefen fortsatt optimist
USA: Brukerbetaling for nettaviser skulle være redningen, men med få unntak er det snakk om små penger