Ruben Søgaard, konserndirektør for marketing og salg i Schibsted Marketplaces.

Schibsted Media går til sengs med konkurrenten: – Påvirker ikke vårt samarbeid

Påpeker størrelsesforskjell når Schibsted Media går til konkurrenten: – Hele 98 prosent av boliger som selges i Norge selges på FINN, sier konserndirektør i Schibsted Marketplaces.

Publisert

Forrige uke ble det kjent at Schibsted Media har inngått en samarbeidsavtale med boligmarkedsplassen hjem.no. Dermed går de i direkte konkurranse med sitt tidligere søsterselskap, FINN.

Gjennom avtalen vil boligannonser fra Schibsted Medias aviser rutes til hjem.no.

– Vi får større gjennomslagskraft sammen med hjem.no. Vi er en veldig god match når det gjelder å kombinere våre produkter, sa konserndirektør for annonse og brukerbetaling i Schibsted Media, Per Håkon Fasting, til Medier24 etter at avtalen ble kjent.

Konserndirektør for marketing og salg i Schibsted Marketplaces, snart Vend, Ruben Søgaard, sier i en kommentar til Medier24 at de ser det som en naturlig utvikling at Schibsted Media utforsker nye kommersielle muligheter.

– Dette påvirker ikke vårt samarbeid med Schibsted Media i områder der vi fortsatt ser stor verdi, som distribusjon av effektprodukter, slik som Blink. Schibsted Media er en av mange distribusjonskanaler for oss, og vi gjør løpende vurderinger av hvilke kanaler vi investerer i basert på kost/nytte, sier han.

Vend sitt fokus er å styrke og utvikle markedsplassene sine. Søgaard poengterer at FINN eiendom er den ledende boligmarkedsplassen i Norge.

Ifølge medietall.no var finn.no så vidt større enn TV 2 i mobil totaltrafikk i uke 9, med 930.000 nettlesere. På sidevisninger var finn.no nest størst i Norge i uke 9, med 18,6 millioner sidevisninger. Bare VG var større, med sine 28,6 millioner sidevisninger den uka.

Søgaard forteller at de har lansert flere funksjoner for å gjøre boligmarkedet mer transparent og brukervennlig.

– Hele 98 prosent av boliger som selges i Norge selges på FINN, og vi fortsetter å levere unik verdi til boligselgere, brukere og eiendomsmeglere, uavhengig av eksterne utviklinger, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS