Jenny Emilie Aas blir ny SoMe-spesialist i Dagbladet.
Kristian Ridder-Nielsen
Jenny Emilie Aas (22) er Dagbladet TVs nye SoMe-spesialist
– Til vanlig pleier jeg å sitte mye på sosiale medier, så jeg gleder meg veldig til å få betalt for noe jeg liker å gjøre, sier Jenny Emilie Aas.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Jenny Emilie Aas er ansatt i en nyopprettet stilling som SoMe-/SEO-spesialist i Dagbladet, skriver avisen i en pressemelding.
Til tross for relativt kort fartstid i Aller Media og Dagbladet har 22-åringen allerede rukket å jobbe som reporter og videoprodusent i alle Dagbladet TVs avdelinger og programmer, skriver de videre.
– Det er med stor ydmykhet at jeg går inn i denne nye og spennende rollen. Til vanlig pleier jeg å sitte mye på sosiale medier, så jeg gleder meg veldig til å få betalt for noe jeg liker å gjøre, sier Aas.
– Drømmejobber vokser ikke på trær, men noe som derimot vokser på trær er TikTok-trender – og jeg vet hvor man finner dem! Det er utrolig stas å få denne muligheten, dette blir så gøy!, sier Aas entusiastisk, fortsetter hun.
Hun er utdannet tekstforfatter fra Westerdals Oslo ACT, hvor hun har fordypet seg i flere områder som er svært relevante for den nye satsingen.
Redaksjonssjef Bjørn Carlsen i Dagbladet TV er klar på at de er sikre på at de har truffet blink med denne ansettelsen.
– Jenny Emilie har vist seg som svært idérik og selvstendig, samtidig som hun har høy arbeidskapasitet og jobber systematisk. Hun vil få i oppgave både å lage en tydelig strategi for hvor vi skal satse med forskjellig innhold, samt at hun også vil få en operativ rolle når det kommer til produksjon og publisering, sier Carlsen.
Han forteller at oppgavene til Aas blir å styrke Dagbladet TV og Aller Medias tilstedeværelse på ulike sosiale plattformer, samt sørge for å SEO-optimalisere alt TV-innhold som produseres.