ansvarlig redaktør i Midtnorsk Næringsliv MN24, Atle Bersvendsen.

Nykommer er blitt en av Midt-Norges største aviser

Med 37 000 daglige lesere er MN24 kun slått av Adresseavisen i digital bruk av mediehusene i Midt-Norge.

Publisert

Da MBL nylig la frem lesertall for norske aviser i fjerde kvartal av 2022, var MN24 med for første gang, siden oppstarten av avisa for bare drøyt to år siden. Totalt sett er MN24 oppført med 37 240 lesere daglig på oversikten for total digital bruk på mobil, pc og tablet.

Kun Adresseavisen er foran MN24 på digitallista i Trøndelag, med 147 315 daglige lesere. Neste konkurrent på lista er Trønder-Avisa, som kommer inn etter MN24 med 33 569 daglige lesere digitalt.

Neste regionale aktør på lista er avisa Nidaros i Trondheim, med 22 070 daglige lesere i fjerde kvartal.

– At MN24 debuterer med en så sterk plassering på lesertallene, er utrolig hyggelig, men ikke så overraskende. Vi følger jo hele tida med de rene maskinelle målingene internt og på Medietall, og de har gitt oss en god indikator på hvilken utvikling MN24 har. Det er selvsagt likevel utrolig hyggelig å være der oppe og konkurrere med de etablerte mediehusene, sier ansvarlig redaktør i Midtnorsk Næringsliv MN24, Atle Bersvendsen.

MN24 er en nettavis med fokus på økonomi, næringsliv og nyskaping i Midt-Norge. Avisa er eid av Polaris Media Midt-Norge, med journalistikk og trafikk fra i alt 12 mediehus i regionen: Adresseavisen, Avisa Sør-Trøndelag, Bladet, Brønnøysunds Avis, Fosna-Folket, Frøya.no, Hitra-Frøya, Innherred, Opp, Steinkjer24, Stjørdals-Nytt og Trønderbladet.

– Dette unike samarbeidet gjør at vi kan tilby løpende publisering av gode og viktige saker fra nær sagt hele regionen. Lokal og regional kvalitetsjournalistikk fra våre mediehus, er selve fundamentet for MN24, sier Bersvendsen.

Powered by Labrador CMS