Kun én av fem journalister bruker kunstig intelligens i jobbsammenheng, viser Medieundersøkelsen. Dette bildet er generert av ChatGPT.

8 av 10 annonsører tror KI vil radikalt endre bransjen

Overraskende, sier Anfo-analytiker.

Publisert

84 prosent av norske annonsører tror at kunstig intelligens vil radikalt endre bransjen de neste tolv månedene. Det skriver Kampanje.

Tallet, fra Anfos ferske rapport, er en sterk økning fra 50 prosent i fjor.

Analytiker i Anfo, Sebastien Haarbye, sier til Kampanje at den sterke økningen er overraskende.

– Allerede i fjor hadde halvparten av respondentene tro på en radikal endring i sin bransje, og vi synes det var ganske mye, sier han.

Han sier det nå er store forventinger til teknologien og at de fleste har fått med seg hva som har blitt sagt om mulighetene ved bruk av KI.

– Samtidig har nok en del også sett seg lei av å høre om KI overalt, mens det egentlig ikke har revolusjonert jobben til så mange, sier Haarbye.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS