Kun én av fem journalister bruker kunstig intelligens i jobbsammenheng, viser Medieundersøkelsen. Dette bildet er generert av ChatGPT.
Generert av AI
8 av 10 annonsører tror KI vil radikalt endre bransjen
Overraskende, sier Anfo-analytiker.
84 prosent av norske annonsører tror at kunstig intelligens
vil radikalt endre bransjen de neste tolv månedene. Det skriver Kampanje.
Tallet, fra Anfos ferske rapport, er en sterk økning fra 50
prosent i fjor.
Analytiker i Anfo, Sebastien Haarbye, sier til Kampanje at
den sterke økningen er overraskende.
– Allerede i fjor hadde halvparten
av respondentene tro på en radikal endring i sin bransje, og vi synes det var
ganske mye, sier han.
Han sier det nå er store forventinger til teknologien
og at de fleste har fått med seg hva som
har blitt sagt om mulighetene ved bruk av KI.
– Samtidig har nok en del
også sett seg lei av å høre om KI overalt, mens det egentlig ikke har
revolusjonert jobben til så mange, sier Haarbye.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no