For et Ă„r siden ble det satt ned en gruppe som skulle profesjonalisere influenser-bransjen: â Vi er usikre pĂ„ om den fortsatt er i drift
GDPR gir programmatisk kollaps. MarkedsfÞrere krever en «ny digital verdensorden». Her er ukas 5 lesetips fra Jan Morten
Velkommen til Amazon! Google uroer bransjen. Og Facebook kjemper for tilliten. Her er ukas 9 lesetips fra Jan Morten
Norge mÄ utrede rettferdig skattlegging av globale aktÞrer. Vi kan ikke vente pÄ overnasjonale lÞsninger
En sÊrnorsk Google-skatt kan komme til Ä ramme norske bedrifter og markedsfÞrere. Dette mÄ lÞses globalt
Klar for jobb igjen etter inneklemt helg? Her er 7 ferske lesetips om reklame, markedsfĂžring og teknologi
Han begravde «Mad Men» og introduserte «Math Men». Hva skjer med WPP nÄ som den mektige reklametoppen mÄ gÄ av?
Vil annonsÞrer og brukere rÞmme fra Facebook? 8 lesetips fra ANFO etter nok en intens uke pÄ sosiale medier
Mark Pritchard startet det digitale opprÞret. NÄ sier han igjen klart fra om hvordan mediebyrÄene og andre digitale aktÞrer bÞr opptre framover
De gikk fra annonser pÄ 400.000 sider til «bare» 7000 nettsteder - med samme resultat. Her er ukas 5 lesetips fra ANFO
En sÊrnorsk «Google-skatt» vil neppe treffe de globale aktÞrene - men heller ramme norske annonsÞrer og markedsfÞrere
Ett Är har gÄtt siden Procter&Gamble startet den digitale oppvasken. Her er 5 ferske artikler om reklame og markedsfÞring som som du bÞr fÄ med deg
ZERoh! gikk fra 0 til 111 millioner kroner pÄ tre Är. NÄ hedres markedsjobben med Grand Prix pÄ ANFO Effekt. Se alle vinnerne her!
Norske annonsÞrer finansierer falske nyheter: MBL og ANFO fant 91 norske bedrifter pÄ tvilsomme nettsteder
Litt for mange av oss har noe ukritisk latt oss lede inn i en digital flokk. Uten Ä vÊre sikker pÄ at den som lÞper fremst, lÞper i riktig retning
MediaPuls 208: Even Westerveld ville lage en «VÊr varsom-plakat» for kommersielt innhold - og har fÄtt ANFO med seg pÄ laget
Denne mÄlgruppa mÄ du nÄ, mener Adina og Kristin: Skriver bok om «superkreftene» til urbane, skandinaviske kvinner
AnnonsÞrene heier pÄ norske medier, men kan ikke velge dem for Ä vÊre snill. Effekt vinner uansett, slÄr Norwegians markedsdirektÞr fast
Hun er «à rets foredragsholder»: MarkedsdirektÞr Kathinka Sommerseth i Storebrand fÄr ANFO-pris for datadrevet fagprat
Norges stĂžrste annonsĂžrer sender i dag en sjeldent klar beskjed: Vi kutter i TV-budsjettene! Men taler de for dĂžve Ăžrer og fornektelse i bransjen?
Programmatisk annonsering ble solgt inn som selve nirvana. Resultatet har blitt digital waste og store paradokser
Ute i verden opplever jeg en Þkende skepsis til det digitale og kanskje spesielt programmatisk. Hvordan skal dette gÄ?
Nok en hederspris til Futatsu-partner og reklameveteran Svein Larsen: Fikk «à rets birÞkter» pÄ ANFO Effekt
Verdens stÞrste annonsÞr har fÄtt nok av skjulte rabatter og svindel. Procter & Gamble med krystallklare krav og nye kontrakter til byrÄene
- Det er viktigere enn noen gang Ä tenke effekt og helhet i kommunikasjonen, sier juryleder for Ärets ANFO Effekt-priser
Lurer verdens stÞrste mediebyrÄer kundene sine for milliarder av kroner? Her er mannen bak den amerikanske sjokkrapporten
Det blÄser opp til ny storm om programmatisk: ANFO mener annonsÞrer som ikke fÄr gode svar, bÞr bytte mediebyrÄ
Her er de 15 endelige kandidatene til ANFO-prisen «à rets foredragsholder» - sjekk det sterke finaleheatet
Det lÞnner seg Ä vÊre toppsjef for WPP-byrÄene: Sir Martin Sorrell tjener 869 millioner kroner i Är
Digitale muligheter og annonseteknologi gir fantastiske muligheter. Men ogsÄ stÞrre problemer enn noen gang
- DÊven, jeg gleder meg til adblock pÄ iOS 9. Og fÄr jeg ikke lese, vel, sÄ gÄr jeg et annet sted