Gard L. Michalsen
Her er de 15 endelige kandidatene til ANFO-prisen «Årets foredragsholder» - sjekk det sterke finaleheatet
Fjorårets vinner Preben Carlsen kan vinne igjen. Eller blir det noen helt andre som får heder fra Annonsørforeningens medlemmer?
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi har allerede vært ute med en liste bestående av de 25 prosent beste av våre foredragsholdere i vårt siste seminar og konferanseår. Vi sier det med en gang; konkurransen har aldri vært tøffere.
– Med rundt 150 foredrag er det naturligvis enda tøffere å stå igjen som den ene vinneren enn det har vært tidligere.
Det sier Jan Morten Drange, administrerende direktør i Annonsørforeningen. Hver år deler ANFO ut pris for beste foredragsholder, gjennom et langt år med foredrag, kurs og seminarer.
Prisen er basert på evalueringer og tilbakemeldinger fra over 2000 deltakere på disse arrangementene.
– Og i dette beitet med våre ti prosent beste befinner det seg en vinner som har fått litt bedre score enn de øvrige på listen. Som vi ser tydelig på denne listen – dette er foredragsholdere på et meget høyt nivå, sier Drange.
Han mener finaleheatet viser bredden i ANFO sitt faglige tilbud med foredragsholdere fra et bredt spekter av personer og virksomheter.
Kriteriene har to elementer; presentasjonsform og faglig innhold. Og alle i finaleheatet har høy score på begge variablene.
– Vi ønsker med dette å takke alle våre bidragsytere som hjelper oss med en viktig del av vår virksomhet! Denne hjelpen fra våre faglige venner viser hvor viktig ANFO er som arena for kompetanseutvikling. Dette er en pris det er svært hyggelig å dele ut, sier Drange.
Det endelige finaleheatet består av (i tilfeldig rekkefølge);
- Aina Lemoen Lunde, DNB. Vipps
- Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia. Global Retail Trends
- Catharina Nes, Datatilsynet. Overvåkingsøkonomien og personvernutfordringer
- Rune Opdahl og Martin Berggreen Rove fra henholdsvis Wiersholm og Selmer. Hvordan håndtere varemerker online?
- Ingvild Moen, Resonate. Sosiale medier og destinasjonsmarkedsføring
- Magnus S. Bøe, RED Performance. Webanalyse tips
- Rune Albertsen, Group M. Hvilke mediekanaler har gitt best effekt de siste 10 årene?
- Stein Aarland, TNS Gallup. Er et godt omdømme viktig for forretningsmessig suksess?
- Marie Lunde, Meny. Slik har MENY lykkes med markedsføring på mobil
- Fred Selnes, BI. Effekt av kortsiktige virkemidler
- Tim Nilo, Facebook How Technology can drive Mobile Scale and Efficiency
- Steinar Hoen, Bislett Games. DNB 60m Tidtreff
- Daniel Skjeldam, Hurtigruten. Å snu en 122 år gammel institusjon til lønnsomhet
- Vegard Hansen, COOP. Bredde og Topp - hva får vi ut av det?
- Preben Carlsen, Trigger. Nok snakk, et foredrag om moderne omdømmebygging