Fredrik Pettersson forlater Hyper til fordel for ANFO.

Fredrik Pettersson er ANFOs nye fagdirektør for teknologi

– Dette gleder jeg meg til, sier han.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fredrik Pettersson ansatt som ny fagdirektør for teknologi hos ANFO, melder de i en melding.

Petterson kommer fra stillingen som teknologidirektør hos Hyper, og har tidligere bakgrunn fra Empefire, Dagbladet, FireStore og det svenske byrået Revolver.

– Dette gleder jeg meg til. Annonsørene trenger å øke sin martech-kompetanse. Det er mye bra teknolog der ute og svært mye kan brukes av en markedsfører. Men ikke nødvendigvis alt! Noen ganger er det faktisk riktig å takke nei til det byrået ditt foreslår. Selv om det er aldri så digitalt, sier Petterson i pressemeldingen.

ANFO opplyser at ansettelsen gjøres fordi de ønsker å styrke sitt «medlemstilbud overfor annonsører som står i krevende omstillingsprosesser knyttet til digitalisering av arbeidsprosesser og digital markedsføring».

– Vi så etter en person som kjenner det digitale økosystemet. En som kan adtech og martech til fingerspissene. Som forstår våre utfordringer knyttet til transparens og digitale verdikjeder. Vi har funnet dette i Fredrik Pettersson, sier ANFOs administrerende direktør, Jan Morten Drange.

Powered by Labrador CMS