NENT-sjef Anders Jensen 

Viaplay fortsetter å øke - snart 900.000 nye abonnenter i 2021

Nent satser internasjonalt og har fått 500.000 abonnenter internasjonalt. Men selskapet svir av 200 millioner svenske kroner i prosessen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nordic Entertainment Group (Nent) vokser med 28 prosent nye abonnenter siden i fjor.

Det kommer frem da selskapet tirsdag offentliggjorde årets tredjekvartalsresultat. Totalt har Nent nå litt over 3, 6 millioner abonnenter.

Konsernsjef Anders Jensen i Nent Group har tidligere uttalt at de har som målsetning om få 3,7 millioner abonnenter i Norden innen året.

Vi er godt i rute til vårt mål ved utgangen av året om å legge til minst 400 000 nordiske abonnenter og 500 000 internasjonale abonnenter i 2021, sier Jensen i resulatatsrapporten.

Omsetningen til Viaplay var på 1,1 milliarder kroner i tredje kvartal.

Konsernsjefen trekker også frem veksten internasjonalt og lanseringen av Viaplay i Polen som en av selskapets milepæler så langt i år.

Samtidig skriver Nent i resultatsrapporten at satsingen på det internasjonale markedet gjør at selskapet har brukt 200 millioner svenske kroner.

Årets driftsresultat ligger på 80 millioner svenske kroner, mot 176 kroner i 2020.

Powered by Labrador CMS