NENT-sjef Anders Jensen
Hans Berggren
Viaplay fortsetter å øke - snart 900.000 nye abonnenter i 2021
Nent satser internasjonalt og har fått 500.000 abonnenter internasjonalt. Men selskapet svir av 200 millioner svenske kroner i prosessen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Nordic Entertainment Group (Nent) vokser med 28 prosent nye abonnenter siden i fjor.
Det kommer frem da selskapet tirsdag offentliggjorde årets tredjekvartalsresultat. Totalt har Nent nå litt over 3, 6 millioner abonnenter.
Konsernsjef Anders Jensen i Nent Group har tidligere uttalt at de har som målsetning om få 3,7 millioner abonnenter i Norden innen året.
– Vi er godt i rute til vårt mål ved utgangen av året om å legge til minst 400 000 nordiske abonnenter og 500 000 internasjonale abonnenter i 2021, sier Jensen i resulatatsrapporten.
Omsetningen til Viaplay var på 1,1 milliarder kroner i tredje kvartal.
Konsernsjefen trekker også frem veksten internasjonalt og lanseringen av Viaplay i Polen som en av selskapets milepæler så langt i år.
Samtidig skriver Nent i resultatsrapporten at satsingen på det internasjonale markedet gjør at selskapet har brukt 200 millioner svenske kroner.
Årets driftsresultat ligger på 80 millioner svenske kroner, mot 176 kroner i 2020.