Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør for Schibsted Media.
Erik Waatland
Papirkostnadene øker for mediehusene: – Noe av det mest kritiske vi står i akkurat nå
Prisen på papir har siden i fjor skutt til værs. Nå tar Aftenposten og de andre Schibsted-avisene grep og skrur opp prisen, melder Klassekampen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I forrige uke varslet Aftenposten at de skrur opp prisene fra 22. mai. Senere meldte flere Schibsted-aviser seg på.
– På vei inn i dette året så vi for oss at prisøkningen skulle være en kortvarig affære. Men med inflasjon og krig i Ukraina er det stor usikkerhet rundt hvordan dette vil utvikle seg. Det er noe av det mest kritiske vi står i akkurat nå, sier Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør for Schibsteds nyhetsmedier, til Klassekampen.
Konsernet anslår at utgifter til papir vil øke med 55 og 60 millioner kroner i løpet av 2022. For å møte utfordringene skrur Aftenposten prisen opp med syv prosent.
Amedia og Polaris har foreløpig ikke planer om å sette opp prisene, ifølge Klassekampen.
– Vi har ikke gjort noen prisøkning som følge av papirprisene, men dette er noe vi må vurdere fortløpende, kommenterer fungerende konserndirektør for nyheter og abonnement i Amedia, René Svendsen, til avisen.