Utviklingsdirektør Marie Olaussen, Tønsbergs Blad, daglig leder og eier i Moderne Media, Jim Fossheim, direktør for nye medier i Amedia, Arne Reginiussen og visekonsernsjef og CFO i Amedia, Gisle Torheim.
Utviklingsdirektør Marie Olaussen, Tønsbergs Blad, daglig leder og eier i Moderne Media, Jim Fossheim, direktør for nye medier i Amedia, Arne Reginiussen og visekonsernsjef og CFO i Amedia, Gisle Torheim.

Amedia kjøper podkastprodusent

Amedia går inn på eiersiden til Moderne Media.

Publisert Sist oppdatert

Amedia kjøper seg inn i podkastprodusenten Moderne Media. Det melder Amedia selv i en pressemelding onsdag.

Amedia går inn med en andel på 49 prosent.

– Amedia har skapt høyere etterspørsel etter journalistikken i lesermarkedet og har en positiv vekst i det digitale annonsemarkedet de siste årene. Vi tar nå nye offensive grep med sterkere satsing på ny redaksjonell og kommersiell vekst. Gjennom investeringen i Moderne Media styrker vi vår innholdssatsing i kampen om særlig yngre generasjoners tid, sier Gisle Torheim, visekonsernsjef og CFO i Amedia.

I nærmeste framtid skal Amedia og Moderne Media jobbe med å utvikle mer innhold på tvers av de ulike tjenestene, opplyser konsernet.

Daglig leder og eier i Moderne Media, Jim Fossheim er glad for samarbeidet.

– Amedias redaksjoner og Moderne Media vil i fellesskap jobbe med konseptutvikling. Det vil bidra til nye og spennende podkastprodukter til begge selskapenes abonnenter, gjennom å dra nytte av Amedias store redaksjonelle nettverk med over 1.000 reportere rundt om i Norge og Moderne Media sin erfaring med å bygge lydprodukter, sier han.

Moderne Media har ni ansatte og har produsert podkaster som Truecrimepodden, Historiepodden og Skrekkpodden.

Selskapet produserte også Tønsbergs Blad sin podkast Strandkongene som vant Amedias pris for beste lyd og bilde i 2021.

Powered by Labrador CMS