Fotballpresident Lise Klaveness, TV 2 sjef Olav Sandnes, Amedia-sjef Anders Opsahl og MyGame sjef Harald Strømme på Ullevaal stadion fotografert i sammen i forbindelse med signeringen av ny avtale om TV-satsing på breddefotball.
Foto: Heiko Junge/NTB
Milliontap for MyGame: Både Amedia og TV 2 har tapt store summer
TV 2 skriver ned verdier på 23,8 millioner, skriver Kampanje.
Strømmeselskapet My Game, som har Amedia og TV 2 på
eiersiden, går et nytt år i dundrende underskudd. Det skriver Kampanje.
Selskapet endte med et underskudd på 25,4 millioner kroner,
og inntekter på 14,8 millioner kroner.
Administrerende direktør Lars Setsaa begrunner ovenfor
Kampanje tapene med store investeringer i ny teknologi.
– Vi tror flere land og
medieselskap vil følge etter i de fotsporene vi går. Eierne støtter fullt opp
om strategien vi har lagt, og de har et langsiktig perspektiv på sine investeringer,
sier han.
Han legger til at de blant annet har rullet ut flere
kameraer, og at de det siste året har produsert over fem tusen kamper for sin
egen plattform og partnerne TV 2 og Amedia.
Det var i 2022 Amedia og TV 2 gikk inn på eiersiden i
strømmeselskapet. Sammen eier de to i underkant av 50 prosent av selskapet.
I 2022
bokførte Amedia et tap på 40 millioner kroner på investeringen, mens TV 2 ikke
gjorde det. TV 2 har i år skrevet ned verdier på 23,8 millioner kroner i
selskapet, viser årsregnskapet.
Strømmeavtalen mellom Amedia og TV
2 har også skapt frustrasjon hos
redaktører rundt om i Norge, som mistet muligheten til
å sende breddefotball.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no