Kantinen har fin størrelse, utrolig gode sitteplasser, og egentlig ganske hyggelig atmosfære.
Medier24 anmelder medie-kantinene:
Medier24-journalist Torill Henriksen har tidligere jobbet
som kokk innen flymat-catering, og laget mat for både charter og første klasse.
Tjuefire-office manager Anette Nodeland har flere års erfaring fra hotell- og
restaurant-bransjen. Sammen har vi tatt med oss glimtet i øyet og sjekket ut
mediekantinene hos de store mediehusene og konsernene.
Her har vi litt problemer med å bedømme prisnivået, siden det er fast månedstrekk og litt snodige regler for besøkende. Man må nemlig si ifra og “booke” plass. Men for de ansattes del hyller vi fast månedstrekk til en overkommelig pris.
Det blir litt surmuling fra den noe skumle damen i kantina når det viser seg at bookingen vår ikke har gått igjennom, men vi blir vist nåde og får forsyne oss.
Vi har sjekket i etterkant, og vår døråpner/lunsj-date har i alle fall ikke fått sparken, så vi tror at det gikk greit.
Men hvis man vil ta en impulsiv lunsj med en bransjekollega, er det muligens ikke her man skal troppe opp.
Klikkbait-smør
Dagens varmrett er egentlig chiabatta-sandwich med kylling og aioli. Men kantina kan også by på lapskaus, og her klarer vi ikke å dy oss, lapskaus er for fristende.
Og den innfrir. Den smaker som den skal, tilbehøret er å finne og man sitter igjen med en god, varm følelse.
Det er nesten så man kunne vurdert å forsyne seg mer, men kantine-personalet virket fremdeles litt skumle.
Her blir vi også for første gang møtt av pisket smør i en mediekantine. Vi måtte si oss imponert, og forsyner oss.
Men begeistringen er kortvarig. For det piskede smøret gir ikke assosiasjoner til en fin restaurant, nydelig saltsmak på smøret og varme rundstykker. Det er helt vanlig smør, kjørt i kjøkkenmaskinen.
For all del, poeng for forsøket, men minus for gjennomførelsen. Vi vil ikke gå så langt som å kalle det «fake news», men klikkbait er det.
Hummus-strømmen
I salatbaren er det godt utvalg av både salat og andre godsaker. Vi finner en diger skål som en gang var full av hummus, men som klokken 12 er nesten tom.
Vi tar dette som et hint på at dette er en sabla god hummus, og forsyner oss.
Dessverre blir vi lurt av en klassisk journalist-feil: Vi fulgte strømmen.
Noen har glemt å tilsette smak på hummusen, som gjør at opplevelsen blir ganske trist. Mulig det er samme feilen som med smøret. De har bare glemt smaken.
Det er også tydelig at Amedia-folket er glad i mat, for det har begynt å tømmes for andre ting også, ikke bare hummusen. Kanskje er det her sparetiltakene til Amedia har skjult seg?
Mens de andre har kuttet i reiser, ansatte og avdelinger, kan det rett og slett være at Amedia har kuttet i kjøttpålegget og eggerøren.
Til gjengjeld har de et godt utvalg av brød. Ja, og det de kaller pisket smør da.