Mathias Høibakk Bergquist mottok prisen på vegne av Amedia.
Foto: Kent Olsen
Amedias ALT-løsning vant internasjonal pris
Gikk til topps i kategorien «Beste nyhetsside».
(KØBENHAVN): Under første dag av mediekonferansen WAN-IFRA i København var det duket for utdeling av priser.
Her stakk Amedia av med prisen for «Beste nyhetsside», med sin ALT-løsning.
Det var Mathias Høibakk Bergquist som gikk opp på scenen i Operahuset i København for å motta prisen for Amedia. Han har også jobbet med kunstig intelligens for Amedia.
– ALT-tjenesten gir Amedias +Alt-abonnenter tilgang til mer enn tusen artikler fra over hundre aviser hver dag. Den er unik, både i Norge, Europa og verden. Prisen bekrefter at ingen andre har en like sømløs, brukervennlig og attraktiv måte å samle innhold fra mer enn hundre aviser på. Vi setter bransjestandard og er rett og slett på høyde med de beste fra utlandet, sier Mathias Høibakk Bergquist, produkteier for Alt-tjenesten i Amedia, sier han i en kommentar til Medier24.
Konserndirektør for data og teknologi, Håvard Solheim og nyhetsdirektør Markus Rask Jensen var også til stede i salen.
– Dette er en pris vi som konsern skal og bør være stolt av. Alt-tjenesten forener det fineste i Amedia, nemlig den fantastiske, lokale og relevante journalistikken som lages Norge rundt hver dag, med innovativ og offensiv produktutvikling. Dette er en anerkjennelse av arbeidet som gjøres over hele landet og i vårt sentrale miljø, sier Rask Jensen.
I april i fjor offentliggjorde Amedia ALT, der Jostein Larsen Østring (nå Aftenposten) fortalte at de hadde jobbet med løsningen i to år, og at han trodde det ville bli en game-changer.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no