Konsernsjef i Aller Media Dag B. Sørsdahl.

Kampanje:

Aller Media-sjefen: Kuttene kommer i mediedivisjonen

– Inntektsveksten er ikke sterk nok i forhold til å kompensere for den kostnadsveksten vi har i dag, sier konsernsjefen til Kampanje.

Publisert Sist oppdatert

Aller Media kutter opp mot 40 årsverk. 15 av årsverkene skal kuttes i Dagbladet og 25 andre steder i eierkonsernet.

Konsernsjef i Aller Media, Dag Sørsdahl, opplyser til Kampanje at kuttene kommer i konsernets mediedivisjon.

– Vi har behov for å gjøre tilpasninger. Det er noen denne industrien har holdt på med ganske kraftig det siste året. Det har vært mange kostnadsprogrammer gjennom 2023 i bransjen, sier Sørsdahl, til Kampanje.

Overfor bransjenettstedet peker han på inntektsutvikling i kombinasjon med kostnadsvekst som bakgrunnen for nedbemanningen.

– Inntektsveksten er ikke sterk nok i forhold til å kompensere for den kostnadsveksten vi har i dag, sier han til Kampanje.

Aller Medias medieportefølje består blant annet av Dagbladet, Se og Hør, Allers, KK, Magasinet, Dinside, SOL og kode24.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS