COO i Bonnier News, Alexander Lydecker

Bonnier News kutter kommersielt: 60 stillinger forsvinner

Kort tid etter forrige kuttrunde, må Bonnier News igjen frem med sparekniven. 

Publisert

Da Bonnier News i fjor høst valgte å dele sin redaksjonelle virksomhet i to, ble de kommersielle avdelingene omorganisert. Nå kommer den kommersielle avdelingen «commercial & product» med beskjeden om at de vil kutte omtrent 60 stillinger.

Det skriver Dagens Media.

– Dette er et steg i å tilpasse seg hvordan konsernstrukturen vår har endret seg. Vi ønsker å forenkle organisasjonen vår, fjerne tilpasninger og øke effektiviteten, sier COO Alexander Lydecker til avisen.

Avdelingen har omtrent 1100 stillinger. Forhandlingene med fagforeningene har startet. Omtrent 15 av stillingene er allerede ubesatt, men Lydecker forventer at det blir oppsigelser.

Kommersiell avdeling i Bonnier har hatt flere kutt runder de siste årene. Tidligere i år kuttet de ti stillinger, og i 2023 hadde de to runder, hvor de først kuttet 100 stillinger, så 30 stillinger til bare måneder senere.

Lydecker sier at slike prosesser aldri er morsomme, men at han føler de har blitt gode på kommunikasjon og åpenhet i slike prosesser. Ha legger til at 2025 har startet bra resultatmessig.

– Vi gjør de riktige tingene, det er også en høy andel ansatte med god energi og holdning. Hele mediebransjen er transformativ og mange er vant til endring. Men det er en tøff prosess.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS