Marthe Spurkland og Kristine Hellesland endrer nå logoen (innfelt) på sin Aftenposten-podkast.
Foto: Ketil Blom Haugstulen/Skjermdump
Aftenposten-podkast endrer logo etter kritikk
– Vi er lydhøre for kritikk, og selvsagt ønsker vi ikke å signalisere det mange har reagert på, sier programleder Marte Spurkland til Dagsavisen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Aftenposten har bestemt seg for å bytte logoen til podkasten «Førti-ish», melder Dagsavisen.
Avgjørelsen kommer i kjølvannet av kritikk mot logoen, som er en delvis muggen appelsin.
Blant de som reagerte er filmskaper og journalist Monica Csango.
«Aftenpostens podkast «Førti-ish» er illustrert med en muggen frukt. Er eldre damer søppel som skal kastes?», spurte hun i et debattinnlegg publisert hos Dagsavisen.
Programleder Marte Spurkland sier mandag til samme avis at de nå tar grep.
– Vi er lydhøre for kritikk, og selvsagt ønsker vi ikke å signalisere det mange har reagert på. Derfor videreutvikler vi nå logoen til en såkalt levende logo – det vil si en logo som vil forandre seg fra episode til episode, sier hun.