Marthe Spurkland og Kristine Hellesland endrer nå logoen (innfelt) på sin Aftenposten-podkast.
Marthe Spurkland og Kristine Hellesland endrer nå logoen (innfelt) på sin Aftenposten-podkast.

Aftenposten-podkast endrer logo etter kritikk

– Vi er lydhøre for kritikk, og selvsagt ønsker vi ikke å signalisere det mange har reagert på, sier programleder Marte Spurkland til Dagsavisen.

Publisert Sist oppdatert

Aftenposten har bestemt seg for å bytte logoen til podkasten «Førti-ish», melder Dagsavisen.

Avgjørelsen kommer i kjølvannet av kritikk mot logoen, som er en delvis muggen appelsin.

Blant de som reagerte er filmskaper og journalist Monica Csango.

«Aftenpostens podkast «Førti-ish» er illustrert med en muggen frukt. Er eldre damer søppel som skal kastes?», spurte hun i et debattinnlegg publisert hos Dagsavisen.

Programleder Marte Spurkland sier mandag til samme avis at de nå tar grep.

– Vi er lydhøre for kritikk, og selvsagt ønsker vi ikke å signalisere det mange har reagert på. Derfor videreutvikler vi nå logoen til en såkalt levende logo – det vil si en logo som vil forandre seg fra episode til episode, sier hun.

Powered by Labrador CMS