Direktør for brukerbetaling i Schibsted og styreleder i PodMe, Tor Jacobsen.

Schibsted lanserer alt-i-ett-abonnement for sine nyhetsmedier

Det nye abonnementet gir kundene tilgang til konsernets norske journalistiske merkevarer, i tillegg til PodMe og Magasin+.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Schibsted lanserer et nytt digitale totalabonnement som de kaller «Full tilgang».

Det skriver mediekonsernet i en pressemelding torsdag.

Abonnementet inkluderer alt innhold fra både Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, E24, Dine Penger, PodMe og Magasin+.

Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen, mener bredden av innhold i det nye abonnementsproduktet er en viktig del av suksessoppskriften.

– Her får kunder tilgang til en bredde av innhold vi mener er unikt i norsk sammenheng. Det handler ikke om at vi har samlet flest titler i ett og samme abonnement, men om at vi byr på så mye forskjellig type innhold, sier Jacobsen.

Medier24 har gått inn og sett at et abonnement på «Full tilgang» koster ordinært 329 kroner for én måned. Det er 50 kroner mer enn et enkelt abonnement på Bergens Tidende og Aftenposten.

I pressemeldingen forteller leder for forretningsutvikling og pakketering innenfor abonnement i Schibsted, Hanne Bryntesen Finstad, at salget har gått over forventning så langt.

Hun ser på dette som et startpunt for prosessen.

– Når man lanserer et nytt pakketilbud er det både naturlig og nødvendig å ha evnen til å skru litt på produktet etter hvert. Vi kommer til å fortsette å ha en tett dialog med kundene for å forstå deres behov, og er godt i gang med å utvikle flere typer bundleprodukter for andre målgrupper, sier Bryntesen Finstad.

– Vi ser at det ligger et stort potensial i å kunne tilby enda flere spennende abonnementsprodukter på tvers av vår portefølje, også utover rene medieprodukter, fortsetter hun.

Powered by Labrador CMS