MediaPuls episode 96: Google, SEO, analyse, AdWords, AMP og Instant Articles

PODKAST: MediaPuls har fått besøk av Norges beste foredragsholder – Magnus Strømnes Bøe fra Red Performance – for å snakke om hva som er viktig å huske på i 2017 på egne nettsider.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Hva blir viktig å huske på i 2017 for egne nettsider?

Har Facebook gjort Google til en annenrangs søkemotor med Instant Articles, eller kommer SEO og søkeordsanalyse til å bli viktig også til neste år?

Er det Keyword Planner som er det beste verktøyet for å finne frem til hvilke ord du bør fokusere på, og hva er de viktigste grepene du bør ta, for å ha en god nettside?

Vi har fått besøk av Magnus Strømnes Bøe fra Red Performance for å de beste tipsene. Han ble nylig kåret av ANFO til Norges beste foredragsholder, og det er tipsene fra foredraget som førte han til topps vi kommer til å diskutere.

I tillegg til Magnus og Google-tips, tar vi for oss Ipsos sin omdømmeundersøkelse som ble sluppet i uken som gikk, og vi har begynt å lese om den nye langlesingsserien til Dagbladet om «Gutten i plastposen».

Facebook har åpnet Workplace for alle, IT-selskapet EVRY har blitt Europeisk Facebook-partner, og Facebook har bestemt seg for å gjøre det enklere for deg å tjene mer penger på Instant Articles.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/288411243" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS