Eirin Larsen får hovedansvar for sosiale medier i Dagens Næringsliv.
Foto: DN
Eirin Larsen blir SoMe-sjef i Dagens Næringsliv: – En stjernesignering
– Det er mer spennende enn noensinne å jobbe med sosiale medier, sier DNs nye SoMe-sjef.
Eirin Larsen forlater Adresseavisen til fordel for jobben som SoMe-sjef i Dagens Næringsliv.
Det skriver avisen i en melding til Medier24.
– Dette er en skikkelig stjernesignering for oss. Eirin har imponert i ansettelsesprosessen med sin kombinasjon av strategisk og operativ forståelse for hva som skal til for å få et helt mediehus til å trekke i samme retning i jakten på nye lesere utenfor egne plattformer, sier Frode Buanes, konstituert redaktør for publisering og visuell journalistikk i DN.
Eirin Larsen blir en del av ledergruppen i avdelingen og tiltrer i rollen senest 1.juli.
– Hun har en energi, vilje og kapasitet som jeg gleder meg til vi i DN skal få nyte godt av, sier Buanes.
– DN utmerker seg med flinke folk, en unik posisjon og et spennende oppdrag. I tillegg har de jobbet godt med å breie ut målgruppa og nå flere med viktig og matnyttig journalistikk. Det har jeg lyst til å være med på, sier Eirin Larsen.
Hun kommer fra stillingen som journalist og sosiale medier-ansvarlig i Adresseavisen, og har også lang erfaring med sosiale medier fra NRK.
Før hun gikk til Adressa, jobbet Larsen i tre år ved Statsministerens kontor, hvor hun blant annet var ansvarlig for den overordnede sosiale medier-strategien for departementene.
– Det er mer spennende enn noensinne å jobbe med sosiale medier, fordi det ikke bare er gøy lenger. I dag klorer teknologigigantene på bunnlinja, og det er viktigere enn noensinne å ta strategisk riktige valg om plattformene man ikke kontrollerer. Å ha det langt framme i panna, er det beste utgangspunktet når man tar sosiale medier i bruk for å nå flere med journalistikken, sier Larsen.