TV 2 skal tredoble brukermassen på strømmetjenesten sin Sumo innen tre år.
Erik Waatland
TV 2 skal tredoble antallet brukere på Sumo innen 2020. Lanserer offensiv plan for å møte konkurransen fra Netflix, HBO og Amazon
- Vi har ikke hatt nok fokus på å skaffe og holde på abonnenter til nå, sier Sumo-sjef Christian Birkeland i TV 2 til DN.
Denne artikkelen er over to år gammel.
TV 2 har innsett at strømmetjenesten Sumo må skreddersy innhold til brukerne og treffe yngre enn de lineære tvkanalene, skriver Dagens Næringsliv.
I går hadde TV 2 sin store høstlansering. Der var også den nye Sumo-sjefen Birkeland, som har fått oppgave i å få antallet abonnenter til å vokse fra rundt 300.000 til rundt 800.000 innen 2020, skriver avisen.
Det skal TV 2 klare ved å satse mer på lokalt innhold, bygge opp en ny kommersiell avdeling - samt at de skal utvikle teknologien ved bruk av mer big data og personalisering, sier Birkeland til DN.
– Til nå har vi hatt samme forside for alle, men det holder jo ikke helt i disse dager, sier han til DN.