Medieforsker har lite tro på at egne TV-serier kan redde Snapchat sitt brukerfall

– Jeg tviler på at dette er noe som kan gjøre at de får mange flere brukere, men jeg tror det kan gjøre at brukerne er lenger inne på appen, sier medieviter Gry Rustad.

Publisert

Snapchat Originals er den nye satsingen til det amerikanske selskapet. Hittil består kanalen av tolv egne tv-serier som er produsert i samarbeid med store filmselskaper.

To av de produseres av skaperne bak reality serien «Keeping up with The Kardashians» og «Real World».

– Det blir litt heseblesende. Jeg tror de må finne ut av hvilket innhold som funker for at det virkelig kan ta av, og det kan nok ta litt tid, men det er absolutt mulig at de kan få det til, sier Gry Cecilie Rustad, medieviter ved Universitetet i Oslo til Medier24. 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS