Schibsted lanserer egen kursvirksomhet ved navn Schibsted Akademi, opplyses det om i en pressemelding.
Kursene skal lære deltakere blant annet om historiefortelling og podkastproduksjon.
Kursene skal avholdes i Akersgata 55.
- Vi gleder oss til å ta imot kursdeltakerne “hjemme” hos oss i Akersgata, sier prosjektleder Roger Lian og legger til at de følger myndighetenes anbefalinger nøye.
Lian forteller at interessen har vært større enn forventet midt under en pandemi.
- Med tanke på den litt spesielle tiden vi er inne i, er vi veldig glade for å se at vi har truffet en nerve i markedet. Det er tydelig at vår spisskompetanse er attraktiv for både privatpersoner og bedrifter, sier Lian.
Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen, forteller at Schibsted alltid leter etter nye inntektsstrømmer og forretningsmuligheter.
Jacobsen mener at kurs- og utdanningsmarkedet er et område med stort potensial.
- I løpet av de siste årene har vi fått mange forespørsler fra andre bedrifter som ønsker å lære av oss innenfor områder som journalistikk, teknologi, analyse, salg, og ledelse. Vi er hele tiden på jakt etter å utvikle nye produkter og tjenester som støtter opp om vår kjernevirksomhet, journalistikken. Schibsted Akademi er et godt eksempel på det, sier Jacobsen.
Prosjektgruppen bak Schibsted Akademi består, i tillegg til Roger Lian, av Marcus Tøstie og Martine Stolp.