Schibsted-direktør Torry Pedersen.

Da kvartalstallene sendte Schibsted-kursen til værs og ny årsbeste, cashet Torry Pedersen inn 713.000 kroner

Børsen sendte Schibsted opp 20 prosent etter solide resultater. Publistisk direktør Torry Pedersen benyttet sjansen til å selge noen av sine aksjer.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Etter at Schibsted presenterte svært solide resultater fredag, svarte Oslo børs med å sende aksjekursen til værs.

I løpet av dagen har A-aksjen steget hele 20 prosent - til 257,30 kroner på det høyeste. 

Dermed har konsernets verdi økt med noen milliarder kroner, og flere har benyttet seg av muligheten til å selge på opptur. En av dem er tidligere VG-sjef Torry Pedersen, som nå er publistisk direktør i Schibsteds mediedivisjon. 

Ifølge en børsmelding har han solgt 1000 A-aksjer til 251,30 kroner og 2000 B-aksjer til 231 kroner. Til sammen 713.300 kroner på konto. 

Men Schibsted-toppen har fortsatt en solid beholdning av aksjer, med 8886 A-aksjer og 9936 B-aksjer. De har blitt mye mer verdt bare i løpet av dagen, og har per tid en markedsverdi på nær 5 millioner kroner. 

Powered by Labrador CMS