Tone Krohn Clausen går inn i den nye rollen som direktør for Common Schibsted Products & Customer Experience.

Schibsted henter ny direktør fra Aschehoug

Tone Krohn Clausen vender tilbake til Schibsted for å styrke konsernets arbeid med brukerbetaling og abonnementstjenester. - Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på dette spennende arbeidet, sier Clausen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Schibsted har skyhøye ambisjoner for brukerbetaling, og gikk nylig ut med nyheten om at de skal doble sine digitale brukerinntekter innen fire år. Nå styrker de laget og henter inn Tone Krohn Clausen til en nyopprettet stilling som direktør for Common Schibsted Products & Customer Experience.

Clausen kommer fra stillingen som konserndirektør for strategi, forretningsutvikling og virksomhetsstyring i Aschehoug.

Clausen er også en såkalt “Schibsted-boomerang”. Fra 2008 - 2011 jobbet hun med forretningsutvikling og strategi i Aftenposten.

Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen, er svært fornøyd med den nye rekrutteringen, og mener timingen for Clausens comeback i Schibsted er perfekt;

- Vi er utrolige glade for å kunne ønske Tone velkommen tilbake på laget. Hun har solid kompetanse, blant annet gjennom å ha jobbet med mange av de samme utfordringene som vi har i tv-bransjen. I tillegg har hun jobbet mye med lyd gjennom utviklingen av Fabel i Aschehoug, sier Jacobsen.

Clausen gleder seg veldig til å vende tilbake til Schibsted, og ser frem til å ta fatt på arbeidet med å videreutvikle og forsterke mediekonsernets abonnementstilbud.

- Schibsted har mange sterke og godt etablerte merkevarer, og flere spennende satsinger i nye markeder. Det ligger et stort potensial i å utnytte muligheter til å skape enda bedre produkter og tjenester på tvers av Schibsteds produktportefølje. Jeg gleder meg til å videreutvikle og forsterke kundereisene, og til å levere på vekstambisjonen sammen med teamet, sier Clausen.

Powered by Labrador CMS