Viasat-kunder kan fortsatt se fotball-VM på TV 2 etter at TV 2 og Viasat ble enige om en ny distribusjonsavtale
– Vi er glade for å ha kommet fram til enighet og tror avtalen vil gagne begge parter, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I natt ble partene enige.
– Vi er glade for å ha kommet fram til enighet og tror avtalen vil gagne begge parter. Spesielt er vi fornøyde på seernes vegne. De har mye å glede seg til allerede i sommer, med sluttspill i fotball-VM og Tour de France, sier Sandnes, om avtalen.
Den forrige avtalen mellom de to mediebedriftene gikk ut den 20. juni, og det var lenge usikkerhet hvorvidt 150.000 Viasat-kunder kunne få svarte skjermer under fotball-VM.
Sarah Willand, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2, sier til NTB at det er snakk om en langsiktig avtale som medfører en prisøkning for Viasat.
– Vi ba om en marginal prisøkning fordi Viasat får tilgang til mer av vårt innhold, blant annet hele TV 2s sportstilbud. Her er det blant annet snakk om Champions League, Europa League, Premier League og Tour de France, så det er naturlig at prisen øker, sier Willand.
Hun ønsker ikke å kommentere noen konkret pris for avtalen.
Vegard Klubbenes Drogseth, administrerende direktør i Viasat Norge, er fornøyd med avtalen.
– Vi gleder oss over å ha landet en ny avtale med TV 2. TV 2s kanaler er en viktig del av kanalporteføljen til Viasat Parabol og Viasat IPTV, og vi har nå sikret kundene våre et komplett TV-produkt, sier Drogseth.