Schibsted skrinlegger prestisjeprosjektet «Rocket», som skulle bli en ny plattform for selskapets rubrikkannonser på tvers av tjenestene i flere land.
Prosjektet ble frontet med stor optimisme under selskapets kvartalspresentasjon for tredje kvartal i 2016, men under to år senere blir altså prosjektet skrinlagt. Det opplyste konsernsjef Rolv Erik Ryssdal på en presentasjon i Stockholm forrige uke, ifølge Dagens Næringsliv.
– Etter å ha kjørt og testet en stund, fant vi ut at risikoen forbundet med dette var for høy og at det ville bli bedre å gå for en sekvensiell modell, sa konsernsjefen.
Schibsted Products & Technology UK ble etablert i 2014. Omregnet til norske kroner har Schibsted skutt inn nærmere 2,5 milliarder kroner gjennom sju kapitalutvidelser i England.
Nå splittes de gjenværende restene av Schibsted Products & Technology opp, ifølge Dagens Næringsliv.
Noe havner i Schibsted ASA, de nordiske virksomhetene under ledelse av Kristin Skogen Lund, mens mesteparten legges til det nye rubrikkselskapet MPI, som Ryssdal skal lede.
OBS: I en tidligere versjon av denne saken stod det at hele teknologisenteret skrinlegges.