RiksTV inngår ny avtale med TV 2: Fotball-kanaler og Sumo skal integreres i tilbudet til kundene

Den første avtalen av sitt slag i Norge, skriver TV 2 i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ifølge en pressemelding har også TV 2 og Riks TV blitt enige om at Sumo skal inkluderes i deres tilbud på alle plattformer. I tillegg har de blitt enige om en fotball-avtale, som gir Riks TV-kunder tilgang til både landskamper og Champions League, ifølge pressemeldingen. 

TV 2-sjef Olav Sandnes er fornøyd med avtalen. 

- Vi er selvsagt svært fornøyde med dette resultatet. Ikke bare sørger avtalen for at RiksTVs kunder får tilgang til selve indrefileten i europeisk fotball, dette er også en viktig langsiktig avtale som utvider det strategiske samarbeidet mellom oss, sier Olav T. Sandnes i meldingen. 

TV 2 har tilbudt kanalene TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2 til alle distributørene. TV 2 har også inngått avtaler med Get og Viasat om de samme kanalene, ifølge pressemeldingen. 

Den nye avtalen mellom RiksTV og TV 2 inneholder også et strategisk samarbeidselement. 

- I dagens konkurranse med globale giganter er vi overbevist om at samarbeid med andre norske aktører er nøkkelen til å lykkes, sier Sandnes i meldingen. 

 

Grensesprengende

Riks TV er ifølge en pressemelding også fornøyd med avtalen. I den sier administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll at dette er en avtale de har ønsket seg lenge. 

– Vi har lenge ønsket oss et enda tettere samarbeid rundt sport, film og serier med TV 2, og vi er veldig glade for at vi nå endelig kan si at absolutt alt innholdet fra TV 2 er tilgjengelig gjennom RiksTV. Vi gleder oss til å fortelle våre RiksPakken-kunder at de kan benke seg for å se tidenes første Champions League-kamp på TV 2 Sport 1 tirsdag om under en uke, sier administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV i en egen pressemelding. 

RiksTV kaller avtalen «grensesprengende», og mener det lover godt for samarbeidet framover. 

– Dette er en grensesprengende avtale, som først og fremst handler om å videreutvikle og tilpasse vårt samarbeid til en ny og moderne mediehverdag. Godt samarbeid om norsk og nordisk innhold er viktig for å møte konkurransen vi har fra internasjonale strømmetjenester, sier Rune Åsprang, direktør for produkt- og tjenesteutvikling hos RiksTV i meldingen. 

Powered by Labrador CMS