For mange blir det ikke jul, uten at de har hørt Sølvguttene synge julen inn.
I en ny reklamefilm for Fretex, synger Sølvguttene anno 1970 første vers av «Glade jul», mens man for det andre verset i sangen møter igjen de samme Sølvguttene – den eneste forskjellen er at de samme Sølvguttene har blitt 48 år eldre, skriver Fretex i en pressemelding.
– Deres sangstemmer er like gode nå. Akkurat som gaver med erfaring er like gode som nye gaver, skriver Fretex i meldingen.
Sølvguttenes markedsleder forteller at det har vært enkelt for dem å være med på kampanjen.
– Både Fretex og saken går godt sammen med våre egne verdier og det er noe vi ønsker å være med å fremme. Vi ønsker alle en riktig god jul og håper at kampanjen er med på å skape økt bevissthet i disse førjulstider, sier Hans Petter Stub, Markedsleder i Sølvguttene.
Oppfordrer til å gi bort brukt
Kitchen har produsert filmen i tett samarbeid med Verdens sterkeste mann og Sølvguttene.
Fretex håper at denne kampanjen vil bidra til at de kan gjenta fjorårets suksess med «Barnas Fretex», hvor de forsøkte å vise at brukte leker kan være minst like gode som nye leker.
– For ett år siden lagde vi «Barnas Fretex» for å vise at brukte leker – eller leker med erfaring – er minst like gode som nye. Sammen med reklamebyrået Kitchen lagde vi en popup-butikk med bare leker. Barna var flinke til å gi gaver til butikken, og for dem var det helt uproblematisk å kjøpe brukt.