UIs norske team, fra venstre: Elisabeth Nordahl (Head of Campaign), Julie Holst Berntsen (CEO), Sandra Claesson (Head of Sales), Viola Wenaas Myrann (Agent) og Joachim Sandli (Campaign Manager).

United Influencers kaster seg inn i markedet for reklame på vanlige folks profiler i sosiale medier

Influencer-byrået lanserer nytt nettverk og plattform for «micro influencer marketing».

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det nordiske bloggnettverket lanserer nå flere produkter som de mener møter den internasjonale trenden med såkalt micro influencer marketing.

Det handler om at selskaper kan tilby kampanjer og kjøpe reklameplass i sosiale medier på mindre profiler, og ikke bare hos enkeltaktører og bloggere med stor rekkevidde.

- Vi tilrettelegger for at bedrifter lettere skal kunne jobbe målrettet med en miks av store og små profiler, og på den måten skape nye muligheter for kundene våre, skriver selskapet i en melding.

Første del av lanseringen er en teknisk plattform kalt MIKZ, hvor både kjente og ukjente digitale profiler kan knytte seg til nettverket. 

Det betyr at også mindre bloggere og «vanlige» brukere i sosiale medier kan bruke samme plattform som for eksempel Lene Orvik, Komikerfrue, Isabella Löwengrip og Sofi Fahrman.

 

 

Thomas Moen, United Influencers.

- Vi får daglig søknader av influencers som ønsker å være en del av oss, og vi har de siste to årene utviklet en rask og sikker plattform, tilrettelagt for neste generasjons digitale proler.

- Den tekniske utviklingen er ledet av et av verdens fremste Wordpress byråer, Human Made, som blant annet har jobbet med Skype og AirBnB. Vi ønsker å tilby denne teknologien til andre enn de vi har i vårt management i dag, sier Thomas Moen i United Influencers.

Andre del av lanseringen skjer neste år, med plattformen UI Market, hvor bedrifter skal kunne finne, kjøpe og gjennomføre kampanjer. Ambisjonen er å gi kundene bedre oversikt, og kunne gjennomføre mindre kampanjer enklere. Bak satsingen ligger en stor investering, som skal bære frukter:

- Her kan både kunder, nettverk og influencere jobbe sammen på en mer effektiv og profesjonell måte, fortsetter Moen.

 

Mange om beinet

United Influencers er imidlertid ikke det eneste i dette markedet: Dagens Næringsliv omtalte tidligere i høst Peersway, som da fikk én million kroner fra Forskningsrådet til å utvikle en lignende plattform.

The Influencer heter en lignende plattform, og Inzpire.me lanserte tidligere i år.

Adsocial AS har også en mye omtalt plattform på vei over samme lest, men har så langt ikke lansert en ferdig tjeneste i markedet.

Den norske appen Bazaar er også på vei ut i markedet som en lignende tjeneste.

 

Powered by Labrador CMS