STILLING LEDIG:

Schibsted Partnerstudio søker kommersiell rådgiver - engasjement

Årets byrå 2018, 2019 og 2020 Schibsted Partnerstudio vokser videre og trenger de beste hodene for å fortsette suksessen.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Engasjement

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 17. januar

Om arbeidsgiver

Siden 2015 har mediene i Schibsted levert annonsørinnhold av høy kvalitet distribuert på alle mediehusets premium flater - dog organisert som to selskaper, Schibsted Partnerstudio og Schibsted Brand Studio. Nå er selskapene slått sammen, for å skape enda større inntekter som skal finansiere journalistikken i Schibsted.

På noen få år er antallet medarbeidere gått tre til over 60 - men vi trenger stadig flere dyktige innholdmarkedsførere for å dekke forespørslene fra markedet. Schibsted Partnerstudio - som er navnet på det nye selskapet - inneholder nærmere 40 kompetente prosjektledere og innholdsprodusenter. Samt kommersielle rådgivere, videospesialister, analyseteam, designere og utviklere.

Partnerstudio produserer og distribuerer innholdsmarkedsføring av høy kvalitet på alle Schibsteds flater, deriblant Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, e24.no, Finn.no, Godt.no og Tek.no og Min Mote.

Team Content Pluss jobber hovedsakelig mot SMB-markedet og er et spisset og slagkraftig team på jakt etter vekst og gode resultater. Nå skal laget styrkes med en kommersiell rådgiver. Har du lyst til å prøve deg i en nøkkelrolle på jakt etter vekst i Schibsteds Partnerstudio? Her vil du jobbe i skjæringspunktet mellom innhold, salg og rådgivning – på tvers av hele SMB- segmentet i Schibsted.

Du vil jobbe i grensesnittet mellom innholdsprodusent/frilanser, Schibsteds selgere, mediebyråer og kunder - men også annonsører direkte. En viktig del av jobben er å være med å utvikle nye ideéer og konsepter for våre kunder. Dette i tett samarbeid med teamleder, innholdsprodusenter/frilansere og Schibsteds selgere.

For å lykkes i rollen bør du ha kompetanse innen prosjektledelse, konsept-/løsningssalg og, du har god kommersiell forståelse og innsikt i redaksjonelle prinsipper og produksjon. Du evner i stor grad å se gode vinklinger på vegne av dine kunder, innehar den unike kombinasjonen av kreativitet og god struktur – i tillegg til prosjektlederegenskaper.

I tillegg til å ha særs gode samarbeidsevner, ser vi etter en person som er med på å skape engasjement, er løsningsorientert og har en positiv innstilling. Du vil være en sentral bidragsyter til å nå våre ambisiøse vekstmål og ikke minst våre kunders målsettinger.

Stillingen rapporterer til Teamleder Content Pluss.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Ansvar for kundemøter og prosesser i samarbeid med teamleder, kundeansvarlige i Schibsted og innholdsprodusent i Schibsted Partnerstudio.
  • Være bindeledd og utvikle samarbeid med interne salgsavdelinger i Schibsted.
  • Ansvar for å utarbeide idé og konsept i samspill med teamleder og innholdsprodusent.
  • Ekspert og rådgiver på alle Schibsteds distribusjonsflater – en dreven medierådgiver.

Egenskaper

  • Komfortabel i prosjektlederrollen
  • Talent for salg- og markedsføring
  • God mediestrategisk forståelse og kompetanse
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Ambisiøs og engasjert
  • Selvgående og trygg på deg selv
  • Liker å samarbeide i team
  • Erfaring med å lede kundeprosesser
  • Du har lidenskap for salg, og brenner for gode resultater
  • Er strukturert og håndterer stress – og er vant til å jobbe effektivt
  • Skaper tillit og er en relasjonsbygger
  • Trives med å jobbe i et dynamisk og fartsfylt miljø

Kvalifikasjoner

  • Har høyere utdannelse eller annen relevant arbeidserfaring
  • Kjennskap til innholdsmarkedsføring
  • Høy grad av kommersiell forståelse
  • Digital kompetanse

Varighet: Stillingen er ett års engasjement (med mulighet for fast ansettelse)

Spørsmål om stillingen rettes til leder Content Pluss: martina.bjolgerud@schibsted.com

Søknadsfrist: 17. januar
SØK HER

Powered by Labrador CMS